K vidění jsou modely lokomotiv, vagónů, staveb, krajinek, funkční i rozestavěná kolejiště ze soukromých sbírek Vladimíra Švadlenky, Zdeňka Jeníčka, Jiřího Tesáka, Miloslava Zavřela a Vojtěcha Vaška.

Nechybí nejrůznější předměty se železničářskou tématikou (uniformy, čepice, lampy, kompostéry, vývěsky, návěstní terče, plakáty, fotografie) ze sbírky Romana Svobody a Václava Žampacha.

A ještě něco navíc. Výstavu doplní dvě unikátní vysoká jízdní kola, muzeální až raritní hodnoty Singer Challenge a Singer Apollo (1876). Bicykly pro muzeum zrestauroval pan Jaroslav Vožniak za podpory Pardubického kraje.

Ve vybrané dny proběhnou doprovodné akce (pouštění vláčků po kolejišti). Návštěvníci si mohou vyzkoušet i označení jízdenky na tzv. kompostéru. Pro holčičky a kluky bude připraven hrací koutek s vláčky i panenkami.

Srdečné pozvání platí i do nově uspořádaných expozic muzea se zaměřením na textilní expozici, hrnčířství a dřevěné lidové hračky z Hlinecka.

Významným přelomem z hlediska dopravy se pro Hlinsko a okolí stala stavba železniční dráhy od Pardubic do Německého (Havlíčkova) Brodu. První vlak byl vypraven 16. května 1871. Nádražní budova byla postavena současně s dráhou, krytý perón vznikl později.