VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Váňa: Škrtat dopravní investice je jako tahat tygra za ocas

Pardubice/Chrudim – Jásot Pardubických by mohl být předčasný a Chrudim nemusí být bez naděje, komentuje výroky ministra Bárty Váňa.

17.3.2011
SDÍLEJ:

Poslanec Miroslav VáňaFoto: DENÍK/Luboš Jeníček

Dešifrovat vyjádření ministra dopravy Bárty není jednoduché a uvěřit jeho slibům je ještě o něco složitější.

Bárta jak Jánošík

Před několika dny na Pardubicku jak Jánošík zrubal valaškou svých úvah všechny dosavadní představy o silničních investicích na nejbližší roky. Zdánlivě odvolával co sliboval a sliboval co odvolal a místní politici i novináři jeho slova dešifrovali tak, že se bude konečně rozšiřovat křižovatka u Parama v Pardubicích a nebude se stavět obchvat Chrudimi.

Jásot Pardubických by byl ovšem předčasný a Chrudim nakonec není bez naděje. Může se stát i to, že se bude stavět obojí, ale podstatně pravděpodobnější je, že se za této vlády nebude stavět ani jedno.

Rozhodnou tlaky?

Ministr zcela otevřeně až drze připustil, že rozhodují politické tlaky, nikoliv analýzy dopravních odborníků.

Ono to nakonec je jedno. Každý, kdo se v pátek odpoledne někdy přimotal do dopravních křečí v Chrudimi nebo u Parama, může potvrdit, že jedna stavba bez druhé nemá větší smysl.

Zrychlí se průjezd?

Pokud se zrychlí čtyřpruhem průjezd v Pardubicích kolem závodiště směrem od Hradce Králové na Chrudim, znásobí to problémy s malou propustností kruhových křižovatek v Chrudimi Na Bídě.

Pokud bychom rozbor dotáhli až do absurdně čistého konce, tak pro dopravu na I/37 by teoreticky bylo lepší, kdyby ministerstvo dopravy zarubalo obě stavby, než kdyby povolilo jednu. V praxi to naštěstí tak jednoznačně platit nebude.

Přesto letitá zkušenost potvrzuje, že každé dokončení a otevření nového úseku silnice s vysokou kapacitou vyvolá prakticky okamžitě problém někde jinde. Je to tahání tygra za ocas.

Chytré řešení není

Čtyřpruh z Opatovic do Ohrazenic bude příští rok báječný, ale když se bude v té době stavět u Parama, tedy tam se průjezdnost sníží na minimum, budou ve špičkách stát auta v kolonách až u Opatovic. Na nádherném čtyřpruhu.

A paradoxně to může ulehčit průjezdu Chrudimí. Chytré řešení to nemá. Tyto infrastrukturní stavby měly už čtvrt století stát.

Miroslav Váňa,
poslanec (ČSSD)

17.3.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
LUKÁŠ REŠETÁR si bravurně plní  své futsalové povinnosti  a navíc stíhá nastupovat za fotbalové Slatiňany.

Na přípravný futsalový turnaj do Číny jedou čtyři hráči Chrudimi

Čtyřkolky v Chrasti jezdí na počest Jana Kašpara.

Čtyřkolky v Chrasti jezdí na počest Jana Kašpara

Noční bouřka napáchala desítky škod, Kouty málem spláchla voda

Chrudimsko - Nad Chrudimskem se ve čtvrtek večer přehnala silná bouře s přívalovým deštěm, která napáchala desítky škod, a hasiči kvůli ní zažili velice rušnou noc. Na území celého kraje vyjížděli ke třiceti případům.

AUTOMIX.CZ

Policie v nesnázích: kuriózní nehody strážců zákona

/FOTOGALERIE/ Na vozech mají heslo Pomáhat a chránit, nicméně i oni potřebují občas pomoc. Vidět policejní auto - ať státní či obecní policie - v nesnázích je sice trochu nezvyklé, ale občas k tomu dojde.

Žena šla na kontrolu, skončila na záchytce

Chrudim – Ve středu krátce po půl sedmé ráno zavolali pracovníci chrudimské nemocnice na linku 156 s tím, že na ambulanci sedí namol opilá žena a vulgárně tu pokřikuje na ostatní pacienty.

Podezřelý násilník skončil ve vazbě

Chrudimsko – Ve vazební věznici čeká na soud čtyřicetiletý muž, jehož kriminalisté podezírají z týrání. „Od začátku roku 2013 do letošního června měl fyzicky a psychicky týrat svoji mladší družku," uvádí policejní mluvčí Jiří Tesař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies