Bez mrtvých na silnici vydrželo Pardubicko v roce 2013 bohužel jen patnáct dní. Čelní střet dvou automobilů si v úterý po čtrnácté hodině vyžádal život dvaadvacetiletého řidiče.
I přes snahu hasičů, lékařských posádek z Pardubic, Chrudimi a vrtulníku z Hradce Králové řidič zemřel. Záchranáři bojovali o jeho život na místě přibližně půl hodiny, muž však při nárazu zřejmě utrpěl úraz hlavy, který nebyl slučitelný se životem.
Druhý z řidičů přitom utrpěl jen lehká zranění, která si ani nevyžádala okamžitý převoz do nemocnice. Všechny příčiny, které vedly k nehodě, teď vyšetřuje Policie České republiky. Už nyní je ale několik okolností nehody jasných.
Pozor na okreskách
Spolu s počasím, špatným odhadem řidiče se pod tragédií podepsala i samotná komunikace. Silnice, která spojuje Ostřešany s Chrudimí, je pro dvě auta úzká i v létě. V zimě se však prostor pro vzájemné míjení vozidel ještě více omezuje. A právě před tím i na základě předběžných závěrů vyšetřování varuje policie.
„Nabádáme řidiče k maximální opatrnosti na silnicích opakovaně. Je třeba mít neustále na paměti, že každý musí styl jízdy vždy přizpůsobit stavu vozovky a povětrnostním podmínkám," upozorňuje tiskový mluvčí pardubické policie Jozef Bocán.
„Vzhledem k okolnostem nehody upozorňujeme řidiče zejména na menších okresních silnicích, že při protisměrném míjení vozidel musejí počítat s tím, že krajnice silnic jsou namrzlé nebo rovnou překryté sněhem a tím se silnice ještě více zužuje. U zavátých krajnic ale hrozí i to, že řidič při vyhýbání se protijedoucímu automobilu ztratí vládu nad vozidlem, jak k tomu pravděpodobně došlo právě při nehodě u Ostřešan," poznamenal Jozef Bocán.
U Ostřešan se ten den tímto způsobem staly hned dvě nehody. Ta první se obešla bez zranění, ta druhá už si vyžádala nejvyšší cenu.
„Žádný řidič určitě nechce riskovat život svůj, své rodiny nebo osob v protijedoucím vozidle. Vzájemné míjení automobilů na takto úzké silnici by se proto mělo ve vlastním zájmu odehrávat v co nejnižších rychlostech, které by i při nečekaných okolnostech předešly když ne hmotným škodám, tak alespoň újmám na zdraví," sdělil Jozef Bocán.
Bezpečnost aut
Posledním faktorem, který zřejmě sehrál při tragické nehodě svou úlohu, byly konstrukční vlastnosti obou vozidel. Zatímco mrtvého řidiče hasiči museli ze zdemolované Škody Felicie vyprostit, řidič Seatu Alhambra z vozu dokázal vystoupit sám…