Neucítíte luční květenu. Není to spálený benzin? Napadne vás asi. Je to spálený benzin!

Andrlův chlum bude znovu hostit stovky koní, kterým budou vládnout desítky udatných rytířů v oplechovaných krasavcích. Závody do vrchu se nezadržitelně blí­ží.

Těšit se můžete na více než sto pilotů a tentokrát nebudou chybět ani jezdci z Rakouska, kteří budou mít v neděli v Ústí svoje mistrovství. „Stejně jako vloni navíc bude startovat deset historických formulí, doutníků,“ láká fanoušky řezaných zatáček a spálených pneumatik ředitel závodu Miroslav Urban.

Mezi historickými vozy se nachází i další bonbonek – Ferrari 308 slovenského pilota Jaroslava Baránka. „Takové vozy na vrchařských závodech příliš vidět nejsou,“ upozorňuje Urban.

V minulém roce se do Ústí sjela slabší konkurence, ovšem o nynějším víkendu se máte na co těšit. Kromě Rakušanů, předních českých závodníků Krámského, Beneše, Nevěřila, Michla, zástupu Slováků v čele s velmi rychlým Jaroslavem Krajčím dorazí i Chorvati, Němci a pekelně ostrý pokrm připraví Maďar László Hernádi.

Komu by svět rychlých vozů připadal příliš testosteronový, tak je na omylu. Na start Ústecké 21 se postaví i několik dam, na které rozhodně nesedí opovržlivé oslovení „ženská za volantem“. Třeba Edita Prášková se může pyšnit titulem nejrychlejší žena ČR a vloni se stala i nejrychlejší ženou Evropy v závodech do vrchu. Jakmile křehká blondýnka usedne do své formule, stane se z ní ďáblice. „Kromě ní se představí mezi historickými automobily i Michaela Indrová a Gabriela Andrišeková. Navíc tu máme jednu raritu. Do závodu historických formulí se přihlásila Katka Trojanová, která je dcerou posádky Jiří Trojan, Eva Trojanová, a pojede s vozem Delfín F3,“ prozradil ředitel závodu Miroslav Urban.

Z čeho ředitel a jeho tým však neměli vůbec radost, byla letošní tuhá zima: „Trať prodělala infarkt, nouzově se ji podařilo opravit. Pokud by se mělo pokračovat i v příštích letech, potřebovala by střední opravu. Kde ale sehnat minimálně dva miliony, to je otázka.“

V posledních letech se vždy spekuluje, že teď je to už naposledy a další Ústecká 21 už nebude. „Nechci se k tomu moc vyjadřovat, hlavně záleží na tom, co se podaří udělat s vozovkou,“ pokrčil rameny Urban.

PROGRAM: Závody do vrchu – Ústecká 21

Sobota: mezinárodní mistrovství ČR a mistrovství SR.
Neděle: Pohár FIA, mistrovství Evropy střední zóny, mistrovství Rakouska, mezinárodní mistrovství ČR a mistrovství SR. ME historických vozidel.

Čas: tréninky 9.00, závody 13.00, po dva dny se pojedou dvě tréninkové a dvě závodní jízdy.

Vstupné: Dospělí 80 Kč, děti 20 Kč.

Délka trati: 3 650 m. Převýšení: 209 m. Počet zatáček: 21.

Rekord trati (2005): Ander Vilariňo (Šp.), vůz Reynard 01L Honda F. Nippon– 1:47,76; průměrná rychlost 121,94 km/h.

Nejrychlejší jízda českého pilota (2007): Miloš Beneš, vůz Ralt RT23 Ford F1 Cosworth – 1:51,60; průměrná rychlost 117,74 km/h.

Absolutní pořadí v roce 2009

Sobota: 1. Miloš Beneš (Ralt), 2. Otakar Krámský (Reynard), 3. Jaroslav Krajčí (Lola).
Neděle: 1. Otakar Krámský, 2. Miloš Beneš, 3. Oscar Palacio (BRC CMO 5EVO)