VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kraj: "Ke změnám jízdních řádů nebyly větší výhrady"

Pardubický kraj - Další korekce budou drobnější a spíše lokální, sdělil krajský radní Jaromír Dušek

7.4.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Karel Pech

Změny jízdních řádů veřejné dopravy v Pardubickém kraji, které začaly platit 3. března, se s většími výhradami nesetkaly. Řekl to krajský radní pro dopravu Jaromír Dušek (SPOZ) a potvrdili zástupci větších měst v regionu. Další změny jízdních řádů budou jen drobnější a spíše lokální.

Další dílčí změny

„Nyní se snažíme reagovat na ty připomínky, které došly až po uzávěrce. Budeme muset na jízdních řádech pracovat do konce roku, hlavně v okresech Svitavy a Ústí nad Orlicí, ale už spíše jen v malých spádových oblastech," uvedl Jaromír Dušek. Další dílčí změny předpokládá na železnici k 9. červnu a v prosinci, u autobusové dopravy průběžně.
Autobusy regionální dopravy v Pardubickém kraji letos najedou kratší vzdálenost než vloni. Její rozsah se sníží na průměrných maximálně 16,8 milionu kilometrů, vloni průměr byl 18,9 milionu kilometrů. Důvodem redukce je snaha snížit náklady.
Rozsah železniční regionální přepravy se nezmění, na některých tratích se znovu obnovil provoz. Přes loňský větší rozsah dopravy byla značná část obyvatel kraje nespokojena s jízdními řády zavedenými koncem roku 2011, které výrazně změnily zažité zvyklosti a často nerespektovaly potřeby cestujících.
Podle krajského radního Duška již byly splněny z 95 procent požadavky obcí na zastavování vlaků, zlepšila se také návaznost spojů. Redukce autobusové dopravy však byla někde přílišná.

Oredo prý škrtalo

„Došlo k něčemu, co jsme nechtěli docílit. Krajský organizátor dopravy, společnost Oredo, vyškrtala některé prázdninové linky bez projednání s obcemi, což musíme napravit. I v létě jezdí lidé do práce," prohlásil radní.
Loňský limit na zajištění dopravní obslužnosti v kraji byl překročen o 80 milionů korun a náklady vystoupaly na zhruba 850 milionů korun.
Zvýšení způsobil růst cen pohonných hmot i nárůst objednané přepravy o dva miliony autobusových kilometrů nad rámec zadání hejtmanství. Po úpravách jízdních řádů od 3. března by se měly letos náklady na autobusovou dopravu „vejít" do 297,4 milionu korun. Celkem kraj počítá na dopravní obslužnost s 615 miliony korun. (zr, čtk)

Autor: Redakce

7.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

„Kde je padesátka, jezdí osmdesát,“ stěžují si občané

Požár obytné Avie v Krouně

Obytnou Avii zcela pohltily plameny, majitel málem uhořel

Nezvaný host zlomil muži pět žeber

Chrudimsko – Policisté v současné době vyšetřují případ ublížení na zdraví, ke kterému došlo během uplynulého týdne v malé obci u Chrudimi. Tady v jednom domku napadl čtyřiapadesátiletý útočník o sedm let mladšího muže.

Podolí na východě Čech pohořelo

Chrudim – V sobotu se v chrudimské sportovní hale představil tým z Podolí. Soupeř nepřijel v nejsilnější sestavě, i přesto se netajil ambicemi na postup do vyšší soutěže. V cestě do baráže druhému týmu dlouhodobé části druhé ligy skupiny C ale stál TJ Sokol BK Chrudim a v prvním zápase Brněnským jasně ukázal, že lehkým soupeřem nebude.

Vodaři se setkali se starosty

Chrudim – Dnes je světový Den vody. Společnosti VaK Chrudim a Vodárenská společnost Chrudim při této příležitosti uspořádaly setkání se zástupci samospráv měst a obcí, při němž je seznámily se svou činností, s novinkami v provozní technice, se stavem vodárenské infrastruktury i s mechanismem tvorby cen.

„Dobré výsledky už beru jako standard,“ říká Žemlička

Chrudimsko – O nadějném biatlonistovi Milanu Žemličkovi jste se v Chrudimském deníku už určitě dočetli. A v následujících letech ještě určitě dočtete. Milan má za sebou životní sezónu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies