VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kraj: "Ke změnám jízdních řádů nebyly větší výhrady"

Pardubický kraj - Další korekce budou drobnější a spíše lokální, sdělil krajský radní Jaromír Dušek

7.4.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Karel Pech

Změny jízdních řádů veřejné dopravy v Pardubickém kraji, které začaly platit 3. března, se s většími výhradami nesetkaly. Řekl to krajský radní pro dopravu Jaromír Dušek (SPOZ) a potvrdili zástupci větších měst v regionu. Další změny jízdních řádů budou jen drobnější a spíše lokální.

Další dílčí změny

„Nyní se snažíme reagovat na ty připomínky, které došly až po uzávěrce. Budeme muset na jízdních řádech pracovat do konce roku, hlavně v okresech Svitavy a Ústí nad Orlicí, ale už spíše jen v malých spádových oblastech," uvedl Jaromír Dušek. Další dílčí změny předpokládá na železnici k 9. červnu a v prosinci, u autobusové dopravy průběžně.
Autobusy regionální dopravy v Pardubickém kraji letos najedou kratší vzdálenost než vloni. Její rozsah se sníží na průměrných maximálně 16,8 milionu kilometrů, vloni průměr byl 18,9 milionu kilometrů. Důvodem redukce je snaha snížit náklady.
Rozsah železniční regionální přepravy se nezmění, na některých tratích se znovu obnovil provoz. Přes loňský větší rozsah dopravy byla značná část obyvatel kraje nespokojena s jízdními řády zavedenými koncem roku 2011, které výrazně změnily zažité zvyklosti a často nerespektovaly potřeby cestujících.
Podle krajského radního Duška již byly splněny z 95 procent požadavky obcí na zastavování vlaků, zlepšila se také návaznost spojů. Redukce autobusové dopravy však byla někde přílišná.

Oredo prý škrtalo

„Došlo k něčemu, co jsme nechtěli docílit. Krajský organizátor dopravy, společnost Oredo, vyškrtala některé prázdninové linky bez projednání s obcemi, což musíme napravit. I v létě jezdí lidé do práce," prohlásil radní.
Loňský limit na zajištění dopravní obslužnosti v kraji byl překročen o 80 milionů korun a náklady vystoupaly na zhruba 850 milionů korun.
Zvýšení způsobil růst cen pohonných hmot i nárůst objednané přepravy o dva miliony autobusových kilometrů nad rámec zadání hejtmanství. Po úpravách jízdních řádů od 3. března by se měly letos náklady na autobusovou dopravu „vejít" do 297,4 milionu korun. Celkem kraj počítá na dopravní obslužnost s 615 miliony korun. (zr, čtk)

Autor: Redakce

7.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Michal Tung
4

Michal Tung o EET: Také Vietnamci pořizují pokladny na poslední chvíli

Lípa na Lipce

Zítra je poslední den hlasování o Evropský strom

Chrudim pod taktovkou kapitána porazila Třinec

Chrudim – Předposlední domácí utkání základní části přineslo chrudimským fanouškům zajímavou podívanou. Devět vstřelených branek okořenila one-man-show Lukáše Rešetára, který sestřelil Ocel hned čtyřmi góly. ERA-PACK tak zůstává v letošním ročníku neporažen.

Maškary dováděly v Chrudimi, zítra se rozloučí s masopustem Hlinsko

Chrudim - Chrudimským centrem prošel v sobotu tradiční masopustní průvod vedený národopisným souborem Kohoutek. Maškary se shromáždily ráno u budovy Muzea a potom se vydaly na náměstí za doprovodu dechové hudby Zdeňka Svatoše.

Chlapec, který sní o mistrovství Evropy

Tuněchody – Mnohé děti v jeho věku si ještě hraje s modely autíček. To devítiletý JAKUB HEJNÝ má daleko odvážnější koníček. Ve svém volném čase totiž jezdí čtyřkolce Yamaha 250 Raptor.

K ostatním se chováme jako hlupáci, říká režisér Schejbal

Pardubice - Východočeské divadlo uvede groteskní komedii Třikrát život.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies