VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kraj: "Ke změnám jízdních řádů nebyly větší výhrady"

Pardubický kraj - Další korekce budou drobnější a spíše lokální, sdělil krajský radní Jaromír Dušek

7.4.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Karel Pech

Změny jízdních řádů veřejné dopravy v Pardubickém kraji, které začaly platit 3. března, se s většími výhradami nesetkaly. Řekl to krajský radní pro dopravu Jaromír Dušek (SPOZ) a potvrdili zástupci větších měst v regionu. Další změny jízdních řádů budou jen drobnější a spíše lokální.

Další dílčí změny

„Nyní se snažíme reagovat na ty připomínky, které došly až po uzávěrce. Budeme muset na jízdních řádech pracovat do konce roku, hlavně v okresech Svitavy a Ústí nad Orlicí, ale už spíše jen v malých spádových oblastech," uvedl Jaromír Dušek. Další dílčí změny předpokládá na železnici k 9. červnu a v prosinci, u autobusové dopravy průběžně.
Autobusy regionální dopravy v Pardubickém kraji letos najedou kratší vzdálenost než vloni. Její rozsah se sníží na průměrných maximálně 16,8 milionu kilometrů, vloni průměr byl 18,9 milionu kilometrů. Důvodem redukce je snaha snížit náklady.
Rozsah železniční regionální přepravy se nezmění, na některých tratích se znovu obnovil provoz. Přes loňský větší rozsah dopravy byla značná část obyvatel kraje nespokojena s jízdními řády zavedenými koncem roku 2011, které výrazně změnily zažité zvyklosti a často nerespektovaly potřeby cestujících.
Podle krajského radního Duška již byly splněny z 95 procent požadavky obcí na zastavování vlaků, zlepšila se také návaznost spojů. Redukce autobusové dopravy však byla někde přílišná.

Oredo prý škrtalo

„Došlo k něčemu, co jsme nechtěli docílit. Krajský organizátor dopravy, společnost Oredo, vyškrtala některé prázdninové linky bez projednání s obcemi, což musíme napravit. I v létě jezdí lidé do práce," prohlásil radní.
Loňský limit na zajištění dopravní obslužnosti v kraji byl překročen o 80 milionů korun a náklady vystoupaly na zhruba 850 milionů korun.
Zvýšení způsobil růst cen pohonných hmot i nárůst objednané přepravy o dva miliony autobusových kilometrů nad rámec zadání hejtmanství. Po úpravách jízdních řádů od 3. března by se měly letos náklady na autobusovou dopravu „vejít" do 297,4 milionu korun. Celkem kraj počítá na dopravní obslužnost s 615 miliony korun. (zr, čtk)

Autor: Redakce

7.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AUTOMIX.CZ

Jak snížit spotřebu auta? Není to složité, těmto mýtům ale nevěřte

Vycházka za jarní přírodou do zámeckého parku v Heřmanově Městci.
5

Lidé se vydali do parku za poznáním

„V Třinci to bude mnohem těžší,“ varuje kapitán ERA-PACKu

Chrudim – Kapitán chrudimského ERA-PACKu LUKÁŠ REŠETÁR zažil po osobní stránce skvělý vstup do vyřazovacích bojů, svůj tým dotáhl k vítězství pěti vstřelenými brankami a nakonec se výraznou měrou podílel na debaklu Třince. Již ve středu míří Chrudimští na hřiště soupeře do odvety, chrudimský tahoun však varuje, že je ve městě oceli nečeká vůbec nic jednoduchého.

Auto porazilo malého chlapce

Třemošnice – V úterý krátce po druhé hodině odpolední přistával v Třemošnici vrtulník Letecké záchranné služby. Osobní auto tam srazilo malého chlapce. 

Hnojivo stálo více než 15 tisíc korun

Chrast - Přesně 15 158 korun. Právě na tolik peněz teď přišlo město Chrast zakoupení hnojiva, kterým město během letošní sezony ošetří hlavní fotbalový trávník na stadionu v Lipkách.

Skuteč číhá na dotaci, aby vylepšila zimní stadion

Skuteč - Ačkoliv sezóna na zimním stadionu ve Skutči skončila již v polovině března, jeho budova rozhodně neosiřela.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies