Návrat k horšímu ne

„Tento záměr investora, Správy železniční dopravní cesty, považuje vedení kraje za nesystémový a technicky obtížně odůvodnitelný. Jako účastník řízení kraj v žádném případě nepodpoří investici, jejímž výsledkem bude zhoršení oproti původnímu stavu," uvedl mluvčí Pardubického kraje Jakub Rychtecký.

Z důvodu, aby investiční náklady projektu nepřesáhly jednu miliardu korun a aby se stavba vešla do „malého projektu", rozhodl se investor na rozdělení modernizace trati Hradec Králové - Pardubice - Chrudim.

„Z tohoto důvodu účelově vytipoval zpracovatel projektové dokumentace SUDOP vhodný úsek a navíc z tohoto úseku vyčlenil stavby, které se provádět nebudou. Vypadly například rekonstrukce mostů a propustků, úpravy křižovatek, komunikací a železničních přejezdů, zvyšujících bezpečnost jak železničního, tak ostatního provozu," podotkl Jakub Rychtecký.

Nesmyslné inovace

Dále nebude realizováno dálkové řízení. Naproti tomu budou v plném rozsahu realizovány protihlukové stěny, chránící vesměs lesní porosty, pole, nebo soukromé, většinou průmyslové objekty. Výsledkem této miliardové investice má být maximální traťová rychlost 100 kilometrů za hodinu.

Tento faktor po dokončení stavby prodlouží jízdní doby vlaků a navíc sníží propustnost tratě.

„Zástupci kraje prostě nemohou podpořit investici, která nepřinese potřebné zlepšení současného stavu," dodal tiskový mluvčí Pardubického kraje.