VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Po kraji bude od příštího roku jezdit více malých autobusů

Pardubice - S pomocí evropských peněz dojde k modernizaci odbavovacích systémů ve vozidlech

24.10.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Pavla Škaloudová

Letošní rok byl pro veřejnou dopravu v Pardubickém kraji přelomový. Cestující si postupně museli zvyknout na zcela nové jízdní řády, které vytvořila firma Oredo. Další novinky lze očekávat i v příštích letech, ačkoliv už se nebudou týkat jízdních řádů, ale spíše vybavení a velikosti meziměstských autobusů.

„Letos v prosinci dojde asi jen k malým změnám v jízdních řádech. Očekáváme pouze určitou redukci provozu o prázdninách, protože se ukázalo, že třeba v letních měsících nejsou některé spoje skoro využívané," poznamenal Jan Tichý, který byl v končícím vedení Pardubického kraje zodpovědný za dopravu.

Získat cestující

Cíle veřejné dopravy v kraji jsou jasné – do roku 2019 získat zpět část cestujících, které železniční i autobusová doprava v posledních dvaceti letech ztratila. Nové jízdní řády umožňují v mnoha případech nasazení malých a středních autobusů, čímž by měl kraj ušetřit nemalé finanční prostředky. Oproti běžným autobusům jezdí o pět korun na kilometr levněji.
„Jsme domluveni s oběma největšími dopravci v kraji. Společnost Icom nasadí malé autobusy od března, postupně je začne provozovat i společnost Veolia," uvedl Jan Tichý.

V příštím roce by s pomocí evropských peněz mělo také dojít k modernizaci odbavovacího  systému v jednotlivých vozidlech. V dálkových autobusech by se pak v roce 2014 mohli cestující dočkat zavedení elektronického informačního systému, který je běžný v městských autobusech nebo moderních vlakových soupravách.

Vůz na zavolání

Největší novinkou by ale mělo být zavedení takzvané třetí vrstvy dopravy. Znamenalo by to, že by se do systému veřejné dopravy zapojily třeba i vozy taxislužby nebo malá vozidla, které by si bylo možné objednat 24 hodin před plánovanou cestou. Takové spoje by sice byly uvedeny v jízdních řádech, ale bylo by jasně odlišeno, že se jedná o spoje, které je nutné objednat.
„Zákon to umožňuje, vozy na zavolání fungují třeba na Rychnovsku," řekl Jan Tichý.

Autor: Lukáš Dubský

24.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prostor před chrudimským nádražím.

Klesající zadluženost dává projektům šanci

Ilustrační foto

A teď na nebezpečné území Vyšehradu

Ve středu představíme prvňáky ze ZŠ dr. Peška Chrudim

Chrudimsko - Ve středu 20. září přinese Chrudimský deník čtenářům druhý díl svého nového seriálu Naši prvňáci. Jeho prostřednictvím bude představovat tabla jednotlivých prvních tříd základních škol, a to až do pololetního vysvědčení.

Obyvatele Pardubického kraje nejvíc trápí neutěšené silnice

Chrudim - Chybějící obchvaty, dálnice a rozbité okresky. To je podle exkluzivního předvolebního průzkumu pro Deník největší problém kraje. Můžou s ním ale poslanci něco udělat?

Vodní záchranáři hledají posily

Chrudimsko – Vodní záchranáři hledají nové členy do týmu. Přihlásit se mohou muži i ženy, chlapci i dívky, a to do tří kategorií podle věku – od 10 do 15 let, od 15 to 17 let a od sedmnácti let výše.

Pamětní deska v Chrudimi připomene „pétépáky“

Chrudim – Tento pátek o půl jedenácté bude ve vstupní hale Městského úřadu Chrudim v Pardubické ulici slavnostně odhalena pamětní deska na připomínku nedobrovolné služby příslušníků Pomocných technických praporů (PTP) z chrudimského okresu. O umístění desky požádal okresní klub PTP-VTNP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení