Příští rok by se mělo mezi Pardubicemi a Hradcem Králové jezdit rychlostí až 110 kilometrů v hodině. Silničáři ale ještě musí vybavit nedávno dokončenou čtyřproudovou komunikaci potřebnými bezpečnostními a dalšími prvky. Informoval o tom ředitel pardubické správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Bohumil Vebr.
„Na původním dvoupruhu nevyhovují svodidla. Kvůli zvýšení rychlosti se musejí prodloužit a doplnit, někde také vyměnit za pevnější s vyšší třídou zadržení," sdělil Vebr.

Úpravy za miliony

Kolem silnice bude také nutné odstranit některé billboardy a pokácet stromy, které jsou příliš blízko a jsou rizikem pro bezpečnost dopravy. ŘSD na tyto práce vypisuje výběrové řízení, cena se odhaduje na čtyři až pět milionů korun.
Další etapou bude změna dopravního značení. Bude se muset zmenšit šířka jízdních pruhů a rozšířit krajnice. Nové vodorovné značení ŘSD plánuje až po položení povrchové vrstvy vozovky. Doplní se rovněž některé dopravní značky, na silnici například bude platit zákaz vjezdu cyklistů. Podle Vebra bude také nutné vyčkat, jak se změní zákon o pozemních komunikacích, aby značení odpovídalo jeho požadavkům.

Stavělo se 20 let

Pardubice a Hradec Králové od července kompletně spojuje čtyřproudá komunikace. Rozšíření ze dvou na čtyři pruhy stálo 2,9 miliardy korun a trvalo dvacet let.
První část čtyřproudé komunikace se začala stavět v roce 1993 v úseku Opatovice a Ohrazenice, hotová byla v roce 2006. Z Hradce Králové do Březhradu se jezdí ve čtyřech pruzích od roku 2002, stavba byla zahájena dva roky předtím. Další úsek Opatovice – Hrobice přišel na řadu v letech 2009 až 2012. Jako poslední byl dokončen úsek Březhrad – Opatovice.

(mm, čtk)