VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Budoucí podoba přednádraží má už i svoje kritiky

Pardubice - /OD SOUSEDŮ/Kvůli terminálu má v Pardubicích vzniknout mimo jiné i nová silnice. Ta se ale nelíbí občanskému sdružení Město na kole.

1.3.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Budoucí podoba dopravního terminálu v Pardubicích má své kritiky.
Před vlakovým nádražím mají zastavovat kromě městské hromadné dopravy i linkové autobusy.

Je nová komunikace nevhodně řešená?

Kvůli terminálu má vzniknout nová komunikace. Podle občanského sdružení Město na kole je nevhodně řešená.
„Silnice je vedena kolem náspu dnešního autobusového nádraží a skateparku. Stavba přilehlé území nešťastně fragmentuje. Lidé, kteří zde venčí psy, nebo mladí lidé v okolí skateparku budou uvězněni mezi dvěma komunikacemi,“ nechala se slyšet Eliška Vacková ze sdružení Město na kole.

Studie plánuje, že ulice vedoucí okolo dopravního terminálu má být po přestavbě širší a část dopravy směrem na Polabiny se přemístí na novou silnici za bývalý lihovar. Kruhová křižovatka vyústí až za nádražím u hobbymarketu. Umístit novou silnici jinam podle pardubické radnice nejde.

„Nemyslím si, že by se dala vést jinudy. Tato komunikace by velmi výrazným způsobem ulehčovala dopravě,“ prohlásil primátorčin náměstek Martin Bílek (Sdružení pro Pardubice).

Množství aut není ale podle sdružení Město na kole tak velké, aby nestačila stávající silnice. V budoucnu se postaví jihovýchodní obchvat, který odvede nákladní dopravu.

„Špatná řešení by neměla být realizována jenom proto, že jsou na ně zrovna peníze,“ uvedla Vacková.
Náměstek primátorky Bílek zdůraznil, že s komunikací se hýbat nedá, ale vše ostatní je jen součástí studie, která se může proměnit.
V březnu se s projektem přímo v Pardubicích seznámí zástupci švýcarských fondů.

Když město uspěje, začne vznikat projektová dokumentace, která se od studie v některých částech může lišit.
„Na stole máme studii, chybí tam prostory pro cyklisty, podle mého názoru je tam i málo vodních prvků a zeleně. Je to skutečně jenom studie,“ potvrdil Bílek.

O doplacení se dělí město s krajem

Takzvané přednádraží by město mělo stát 108 milionů korun, z toho 85 procent by mohlo jít ze švýcarských fondů. O doplacení celé částky se pardubická radnice rovným dílem podělí s krajem.

Dalších 24 milionů korun potřebných na převedení trolejové sítě se město Pardubice pokusí získat z evropských dotací.

(zr, čtk)

1.3.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

rekonstruované podkroví

V podkroví můžete mít své království

Nemocnice fungují i přes nedostatek lékařů a sester.

Nemocnice fungují i přes nedostatek lékařů a sester

Svěchyňova ulice se na čas uzavře

Chrudim – Z důvodu umístění jeřábu na komunikaci při instalaci antény na střechu domu čp. 250 v chrudimské ulici Svěchyňova bude během nadcházející soboty a neděle pro motoristy úplně uzavřená tamní silnice.

V Miřeticích se připojí na novou kanalizaci

Miřetice – „Musím jet pomalu, auto se na rozbité silnici kodrcá, ale to se dá vydržet. Nová kanalizace je důležitější, než trocha nepohodlí,“ konstatuje řidič Josef Bílý, když se vyhýbá náklaďáku stojícímu uprostřed silnice v Miřeticích. 

Židovské památky lákají, Luže k nim vydala turistické vizitky

Luže – Židovské památky začínají turisté vyhledávat stále častěji a nejinak je tomu i v Luži. Židovské osídlení v Luži je doloženo od druhé poloviny 16. století a podle dobových pramenů se na noc uzavíralo řetězy. 

Díra v nádrži nevznikla sama od sebe

Chrudim – V pondělí krátce před osmou hodinou obdržela městská policie telefonické oznámení od občana, který na Tyršově náměstí zaregistroval unikající palivo ze zaparkovaného vozidla. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení