VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Budoucí podoba přednádraží má už i svoje kritiky

Pardubice - /OD SOUSEDŮ/Kvůli terminálu má v Pardubicích vzniknout mimo jiné i nová silnice. Ta se ale nelíbí občanskému sdružení Město na kole.

1.3.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Budoucí podoba dopravního terminálu v Pardubicích má své kritiky.
Před vlakovým nádražím mají zastavovat kromě městské hromadné dopravy i linkové autobusy.

Je nová komunikace nevhodně řešená?

Kvůli terminálu má vzniknout nová komunikace. Podle občanského sdružení Město na kole je nevhodně řešená.
„Silnice je vedena kolem náspu dnešního autobusového nádraží a skateparku. Stavba přilehlé území nešťastně fragmentuje. Lidé, kteří zde venčí psy, nebo mladí lidé v okolí skateparku budou uvězněni mezi dvěma komunikacemi,“ nechala se slyšet Eliška Vacková ze sdružení Město na kole.

Studie plánuje, že ulice vedoucí okolo dopravního terminálu má být po přestavbě širší a část dopravy směrem na Polabiny se přemístí na novou silnici za bývalý lihovar. Kruhová křižovatka vyústí až za nádražím u hobbymarketu. Umístit novou silnici jinam podle pardubické radnice nejde.

„Nemyslím si, že by se dala vést jinudy. Tato komunikace by velmi výrazným způsobem ulehčovala dopravě,“ prohlásil primátorčin náměstek Martin Bílek (Sdružení pro Pardubice).

Množství aut není ale podle sdružení Město na kole tak velké, aby nestačila stávající silnice. V budoucnu se postaví jihovýchodní obchvat, který odvede nákladní dopravu.

„Špatná řešení by neměla být realizována jenom proto, že jsou na ně zrovna peníze,“ uvedla Vacková.
Náměstek primátorky Bílek zdůraznil, že s komunikací se hýbat nedá, ale vše ostatní je jen součástí studie, která se může proměnit.
V březnu se s projektem přímo v Pardubicích seznámí zástupci švýcarských fondů.

Když město uspěje, začne vznikat projektová dokumentace, která se od studie v některých částech může lišit.
„Na stole máme studii, chybí tam prostory pro cyklisty, podle mého názoru je tam i málo vodních prvků a zeleně. Je to skutečně jenom studie,“ potvrdil Bílek.

O doplacení se dělí město s krajem

Takzvané přednádraží by město mělo stát 108 milionů korun, z toho 85 procent by mohlo jít ze švýcarských fondů. O doplacení celé částky se pardubická radnice rovným dílem podělí s krajem.

Dalších 24 milionů korun potřebných na převedení trolejové sítě se město Pardubice pokusí získat z evropských dotací.

(zr, čtk)

1.3.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

FRANTIŠEK TICHÝ. Předseda klubu FK ERA-PACK Chrudim při on-line rozhovoru v redakci Chrudimského deníku

ERA-PACK prodloužil smlouvy hned s devítkou českých futsalistů

Bezpečné prázdniny v Městském parku v Chrudimi
24

Bezpečné prázdniny připomněly dětem, jak prožít léto bez úhony

KAM O VÍKENDU: Deník přináší pozvánku

Chrudimsko - Nevíte kam o víkendu vyrazit s rodinou či přáteli? Nechte si poradit v tradiční pozvánce Chrudimského deníku.

Z chaty rodinný dům – proměna je možná, ale má svá úskalí

Přestavba víkendové chaty na rodinný dům je v Čechách celkem obvyklá věc. Jenže ne vždy to funguje. Bohužel ne vždy totiž investor pochopí, že trvalé bydlení potřebuje něco jiného než chata. Pojďme se podívat na zajímavý návrh rekonstrukce chaty na moderní rodinný dům.

HLASUJTE! Hospůdky 2017 aneb "Vychutnejte si léto s Deníkem"

Východní Čechy - Redakce vašeho regionálního Deníku opět po roce přichází s již tradičním projektem.

Brigád je hodně, je ale dobré si vše zajistit s předstihem

Pardubicko, Chrudimsko – S blížícími se letními prázdninami roste mezi studenty středních a vysokých škol poptávka po brigádách.Že ne vždy je brigádu snadné najít, zjistila i studentka práv Klára Dostálová.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies