VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cyklostezku na Podhůru brzdí dědické řízení

Chrudim – Se začínajícím létem se i na chrudimských komunikacích objevuje stále více cyklistů. Město na ně myslí, mj. i postupným rozšiřováním sítě cyklostezek, avšak některé záměry se zatím nepodařilo dotáhnout do konce.

2.6.2016
SDÍLEJ:

V centru města cyklisté využívají i Lázeňskou ulici. Na rozdíl od aut jí mohou projíždět obousměrně.Foto: Marek Nečina

Cyklisté například dlouhodobě volají po cyklostezce směřující do lesů chrudimské Podhůry. Starosta města Petr Řezníček k tomu říká: „Nyní jsme ve stadiu, kdy existuje nabídka města vlastníkovi půdy na směnu jeho pozemků. Tak abychom se stali jejich novými vlastníky, mohli poté projektovat a požádat na Státním fondu dopravní infrastruktury o dotaci na realizaci trasy."

Majitel půdy je podle starosty této výměně nakloněn, avšak situaci komplikuje ještě další pozemek v jiném soukromém vlastnictví, o němž bude možno jednat až po nezbytném vypořádání dědického řízení. Jeho průběh ale město nijak neovlivní.

V souvislosti s dokončením první části chrudimského obchvatu se také nabízí otázka, proč nebyl zřízen dříve avizovaný stoupací pruh pro cyklisty v Pardubické ulici. S vysvětlením přichází vedoucí odboru dopravy města Martin Klimek: „Pro zřízení vyhrazených jízdních pruhů na silnici I/37 ulice Pardubická je vypracován projekt. Jejich zřízení bude možné až po převedení silnice I/37 na silnici II/324. Nyní se stále jedná o silnici I. třídy."

Podle Martina Klimka má město Chrudim vypracovanou základní studii pro rozvoj cyklistické infrastruktury, kde jsou především navrhovány jízdní pruhy pro cyklisty v profilu silnic městského komunikačního okruhu pro směry sever – jih, východ – západ.

„Zásadní otázkou je však snížení šířky jízdních pruhů ve prospěch cyklistů. Což je možné až po vymístění těžké nákladní dopravy z městského komunikačního okruhu díky dokončení celého východního obchvatu města," pokračuje vedoucí odboru. V letošním roce má podle něj dojít k vybudování cyklopěší stezky od čerpací stanice Shell směrem k železničnímu přejezdu v ulici Dašická. Souběžně je připravován i projekt na překonání vlastního železničního přejezdu. Jednání se SŽDC bohužel vždy velmi trvá. „Optimisticky by se mohla stavět i část přes železniční přejezd v příštím roce," doplnil vedoucí odboru dopravy. (man)

Autor: Marek Nečina

2.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

FRANTIŠEK TICHÝ. Předseda klubu FK ERA-PACK Chrudim při on-line rozhovoru v redakci Chrudimského deníku

ERA-PACK prodloužil smlouvy hned s devítkou českých futsalistů

Bezpečné prázdniny v Městském parku v Chrudimi
24

Bezpečné prázdniny připomněly dětem, jak prožít léto bez úhony

KAM O VÍKENDU: Deník přináší pozvánku

Chrudimsko - Nevíte kam o víkendu vyrazit s rodinou či přáteli? Nechte si poradit v tradiční pozvánce Chrudimského deníku.

Z chaty rodinný dům – proměna je možná, ale má svá úskalí

Přestavba víkendové chaty na rodinný dům je v Čechách celkem obvyklá věc. Jenže ne vždy to funguje. Bohužel ne vždy totiž investor pochopí, že trvalé bydlení potřebuje něco jiného než chata. Pojďme se podívat na zajímavý návrh rekonstrukce chaty na moderní rodinný dům.

HLASUJTE! Hospůdky 2017 aneb "Vychutnejte si léto s Deníkem"

Východní Čechy - Redakce vašeho regionálního Deníku opět po roce přichází s již tradičním projektem.

Brigád je hodně, je ale dobré si vše zajistit s předstihem

Pardubicko, Chrudimsko – S blížícími se letními prázdninami roste mezi studenty středních a vysokých škol poptávka po brigádách.Že ne vždy je brigádu snadné najít, zjistila i studentka práv Klára Dostálová.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies