VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Duha po dešti? I ta se dá propagovat, poukazují chrudimští gymnazisti

Chrudim /DISKUSE, ANKETA/ - Studenti chrudimského gymnázia představí na začátku týdne projekt o tom, jak se tvoří reklama a co nás vede k tomu, že podléháme všemožným akčním nabídkám.

20.2.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Reklama se na nás valí z médií každý den. I když nechceme, podléháme „akcím“, kupujeme věci, které často ani nepotřebujeme. Skupina dobrovolníků pořádá v úterý a středu na gymnáziu reklamní kampaň na věci, které nelze za peníze koupit.

„Komerční reklamy vnucují člověku názor, že nebude šťasten, pokud si nekoupí ten který výrobek. My ale za krásné a důležité považujeme i zpěv ptáků, šumění řeky a vůni čerstvě posečené louky. Rozhodli jsme se proto pomocí svého projektu Štěstí v akci poukázat na absurditu komerční reklamy,“ řekl vedoucí projektu Petr Martinovský.

DISKUSE. JAK SE SNAŽÍTE VYROVNÁVAT S LAVINOU REKLAM KOLEM NÁS? MYSLÍTE SI, ŽE SE DAJÍ IGNOROVAT? HLASUJTE V ANKETĚ.

Při workshopech, které se v chrudimském gymnáziu v úterý a ve středu uskuteční, se studenti seznámí s praktikami marketingu a tvorby reklamy. „Společně pak reálné reklamy vytvoříme. Inzerovat ale budeme věci za peníze nedosažitelné, jako je například duha po dešti, vůně lesa nebo milý úsměv,“ řekla organizátorka chrudimské akce Eliška Papcunová s tím, že akce vyvrcholí za týden v pondělí na Resselově náměstí v Chrudimi.

Projekt Štěstí v akci je financován z Nadace O2 Think Big, která podporuje neziskové projekty mladých lidí. Poukazuje na skutečné hodnoty a za nejhorší důsledek reklamy považuje podvědomé přesvědčení lidí o tom, že vše, co nemá finančně vyjádřitelnou hodnotu, nemá také žádný význam. Cílem akce je rozšířit povědomí o skutečnosti, že mnoho krásných, hodnotných věcí a zážitků je lidem dostupných bez toho, aby vynakládali ohromné částky za „trendy“ spotřební zboží či cestovali tisíce kilometrů. V dnešní době krize je to možná recept na to, jak v nich zabít „blbou náladu“ a těšit se z každého okamžiku.

PŘÍBĚH Z MALÉHO PRINCE

„Dobrý den,“ pozdravil malý princ. „Dobrý den,“ řekl obchodník. Byl to obchodník se znamenitými pilulkami utišujícími žízeň. Když člověk polkne jednu týdně, nemusí už pít. „Proč to prodáváš?“ zeptal se malý princ. „Je to velká úspora času,“ odpověděl obchodník. „Znalci to vypočítali. Ušetří se padesát tři minuty za týden.“ „A co se udělá s těmito minutami?“ „Co kdo chce…“ „Kdybych já měl padesát tři minut nazbyt,“ řekl si malý princ, „šel bych docela pomaloučku ke studánce…“

Autor: Romana Netolická

Co si myslíte o reklamě, dá se proti ní vzdorovat?

Ne, je to boj s větrnými mlýny.

43 %

Reklama mi nevadí, nechávám se jí inspirovat.

14 %

Vyhýbám se jí, jak můžu. Reklama v TV,letáky apod.

43 %

Hlasovalo: 7

Anketa byla ukončena

20.2.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Marioneta malé tanečnice.
2

Muzeum chystá výstavu věnovanou jediné loutce

Kominík při práci.

Hasiči varují: Dejte pozor na nevyčištěný komín

Klesající zadluženost dává projektům šanci

Chrudim – Městu se daří snižovat zůstatek nesplacených úvěrů. Radnice si tak bude moci případně vzít bez obav nový úvěr na zajištění některé z připravovaných větších investic.

A teď na nebezpečné území Vyšehradu

Chrudim - Sobotním soupeřem chrudimského týmu byl šestý celek ČFL - SK Benešov. Utkání začali domácí ofenzívně a vypracovali si několik příležitostí.

Ve středu představíme prvňáky ze ZŠ dr. Peška Chrudim

Chrudimsko - Ve středu 20. září přinese Chrudimský deník čtenářům druhý díl svého nového seriálu Naši prvňáci. Jeho prostřednictvím bude představovat tabla jednotlivých prvních tříd základních škol, a to až do pololetního vysvědčení.

Obyvatele Pardubického kraje nejvíc trápí neutěšené silnice

Chrudim - Chybějící obchvaty, dálnice a rozbité okresky. To je podle exkluzivního předvolebního průzkumu pro Deník největší problém kraje. Můžou s ním ale poslanci něco udělat?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení