VYBERTE SI REGION

Koncept územního plánu Hlinska se již projednává

Hlinsko - Práce na novém územním plánu Hlinska jsou již ve své polovině. V prosinci roku 2006 schválili zastupitelé pořízení nového územního plánu, na jaře loňského roku bylo projednáno zadání, které bylo schváleno zastupitelstvem v červnu 2008 a nyní je projednáván koncept, který již konkrétně řeší územní rozvoj města. Proces pořizování je dán stavebním zákonem vč. stanovení lhůt projednávání jednotlivých etap.

30.6.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Radek Pavlík

Termín veřejného projednání konceptu územního plánu města Hlinsko byl stanoven na 2. července od 16.00 hodin ve velké zasedací místnosti na radnici. Dokumentace je zároveň k nahlédnutí od 17. června do 17. července na stavebním úřadě - úseku územního plánování a GIS (budova bývalého soudu, 2. patro), a také na internetových stránkách města Hlinska (www. hlinsko.cz - odkaz městský úřad, územní plánování, projednávané dokumenty ÚP). Do 17. července může každý ke konceptu uplatnit své připomínky.

Účelem územního plánu je stanovit funkční a prostorové využití celého správního území města, tedy včetně všech místních částí. Hlavním cílem územního plánu Hlinska je jasně definovat koridor přeložky silnice I/34 a následně stanovit rozvojové plochy pro bydlení a podnikání.

Na základě provedených průzkumů a rozborů řešeného území a schváleného zadání lze koncepci rozvoje města stručně charakterizovat následovně.

Koncepce územního plánu nabízí možnosti rozvoje rozmanitého způsobu bydlení v rámci monofunkčně zaměřených rozvojových ploch (bydlení hromadné a individuální), za účelem vyšší flexibility územního plánu se počítá s rozvojem bydlení v rámci tzv. ploch smíšených a to jak v městském, tak venkovském prostředí.

Dobré podmínky pro trvalé bydlení v Hlinsku jsou dány vcelku kvalitním prostředím, solidní dopravní obslužností, nabídkou pracovních příležitostí, školních zařízení a základních služeb. Relativně hojně zastoupena je zdravotnická i sociální vybavenost (která se dále rozšiřuje), ani technická infrastruktura není zásadním limitem rozvoje.

Územním plánem je řešena koncepce technické infrastruktury – zásobování vodou a energiemi, odkanalizování. Vzhledem k velikosti města dosahuje Hlinsko velmi dobrý standard i v infrastrukturním zázemí pro sportovně-rekreační aktivity (multifunkční areál se zimním stadionem, krytý plavecký bazén, sjezdovky, běžecké tratě apod.), které jsou územním plánem stabilizovány a rovněž dále plošně rozvíjeny. Jednou z priorit v této oblasti je obnova rekreačně sportovního areálu bývalého koupaliště, který je územním plánem i nadále zařazen do stabilizovaných ploch sportu. Aktivity zaměřené na rozvoj turismu a dlouhodobější rekreace mohou v budoucnu sehrát výraznější úlohu v podpoře místního ekonomického rozvoje. Výhodou Hlinska je pestrost potenciální nabídky. Tu tvoří v první řadě kvalitní přírodní prostředí a bohaté kulturně-historické dědictví v čele s unikátním souborem lidových staveb v památkové rezervaci Betlém.

Průtah silnice I/34 středem města je v současnosti jedním z klíčových lokálních problémů, přestože tranzitní doprava zde nepředstavuje hlavní zátěž. Dopravní řešení Hlinska je založeno na návrhu přeložky silnice I/34. Po prověření možností trasování přeložky ve Studii dopravního řešení města je do návrhu ÚP zapracována tzv. severní varianta přeložky I/34 s jižním propojením města.

Tato varianta byla doporučena zastupiteli města pro zapracování do konceptu územního plánu. V rámci dopravní studie byl na základě provedeného směrového dopravního průzkumu zpracován dopravní model města, který pro návrhové období stanovil objemy dopravní zátěže jak na stávající, tak na navrhovanou dopravní síť města. Z dopravních zátěží je stanovena návrhová kategorie přeložky silnice I/34 na S 9,5/50, z hlediska územního plánu bude koridor vymezen pro kategorii S 11,5/60. Koncepčně je dopravní řešení ve městě založeno na severní trase přeložky silnice I/34 a jižním propojení této přeložky ve formě přeložky silnice II/343. Tato koncepce řeší průtahy městem obou silnic a zároveň dotváří hranici rozvojových ploch.

Důležitým prvkem perspektivního rozvoje řešeného území je udržení pestré a konkurenceschopné nabídky místních ekonomických aktivit, která má v Hlinsku pevné historické ukotvení. Koncepce rozvoje jednak stabilizuje fungující plochy výroby různé úrovně, jednak jsou navrženy nové výrobní zastavitelné plochy v poloze nekonfliktní vůči aktivitám klidovým, tedy v přímé návaznosti na stávající výrobní areály. Územním plánem jsou řešeny i tzv. brownfields (bývalý zemědělský areál v Blatně, areál koupaliště).

Z prostorového hlediska se limitem budoucího rozvoje města stává navrhovaný komunikační systém, kde přeložka silnice II/343 v jižní části a přeložka silnice I/34 v severní části Hlinska tvoří hranici možného plošného rozvoje. Podél přeložek silnic jsou navrhovány pásy zeleně, které mimo funkce izolační také napomohou lepšímu zapojení tělesa do okolní krajiny. Plošný rozvoj města Hlinska směrem do chráněné oblasti CHKO Žďárské vrchy se omezuje pouze na rovnoměrné doplňování obytné zástavby po obvodu zastavěného území.

Veškeré připomínky, které budou doručeny v rámci veřejného projednání konceptu územního plánu (nejpozději do 17. července) budou řádně vyhodnoceny a předloženy v září zastupitelstvu města k rozhodnutí o jejich akceptaci. Následně budou zahájeny práce na návrhu dokumentace, což je již závěrečná etapa pořizování územního plánu. Projednání této etapy se předpokládá na přelomu roku.


Pavel Šotola, místostarosta


30.6.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vandal rozbil okno, strážníci si na něj počíhali

Skuteč – Neznámý vandal rozbil v pondělí večer okno jednoho z domů ve skutečské Školní ulici. Přesně se do něj trefil jablkem. V této lokalitě se podobné činy stávaly opakovaně, příslušníci Městské policie Skuteč se proto rozhodli si na vandaly počíhat a do akce zapojili asistenty prevence kriminality. Ti ve středu slavili první úspěch.

Studenti nabízeli červené stužky

Chrudim - Na prvního prosince připadá Světový den boje proti AIDS, který je již tradičně spojený se sbírkou Červená stužka. Tu včera nabízeli dobrovolníci v ulicích po celé zemi. V Chrudimi to byli například gymnazisté Michal Busta, Adriana Nováková, Alena Holeková, Nikola a Adéla Hamzová a Josef Macháček.

Pardubický kraj podpoří studenty, kteří propagují hity 80. a 90. let

Pardubice – V osmdesátých a devadesátých letech vzniklo nepřeberné množství hudebních hitů. Dnes je s oblibou poslouchají i ti, kteří v té době ještě ani nebyli na světě. Právě pro ně vzniká s podporou Pardubického kraje putovní studentský projekt, který bude formou videoprojekcí ty nejznámější skladby a samozřejmě jejich klipy připomínat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies