Den D. Máme sraz na nádraží, odkud vyrážíme směr Pardubice. Cíl: ČSOB Pojišťovna.

Na posledních setkáních jsme v Poradenském centru J. J. Pestalozziho hodně probírali zaměstnání. Učili jsme se, kde vyhledat volná místa, jak psát životopis a motivační dopis, víme, co má obsahovat pracovní smlouva a také spoustu dalších věcí. No a dnes si jedeme zkusit výběrové řízení do call centra v ČSOB Pojišťovně.

ÚSMĚVY TUHNOU

Včera to ještě byla sranda, dnes ale přituhuje. I když víme, že vlastně o nic nejde, stres stejně pracuje. Ale nevyměknul nikdo a jedeme všichni. Náš šest statečných ještě doprovází Barča a Radim z Poradenského centra. Radim má srandu z toho, jak jsme dnes zakřiknutý, Barča nás uklidňuje a dává poslední informace. Jedem.

Před pojišťovnou ještě jedna památeční fotečka.

Petr s Markem už ztratili řeč úplně, David mluví až moc, Janča s Adélkou se křečovitě usmívají a mně mravenčí v břiše.

HUKOT JAKO V ÚLU

Ani se nenadějeme a už nás paní z personálního oddělení odvádí na naše výběrové řízení. Jdeme přes call centrum. Mazec. Hučí to tam jak v úlu. Všichni sedí u počítačů a mluví do mikrofonu na sluchátkách. Prý si to také zkusíme. Kdyby to tady nebylo takové bludiště, utekla bych.

V zasedačce se nám představují pracovníci z call centra a personálního oddělení. Všichni se na nás usmívají, povzbuzují a uklidňují, že to nebude tak strašné. Nervozita z nás trochu padá. Pak už se představujeme my a rozjíždí se naše zkušební výběrko.

Děláme skupinové aktivity, kde se trochu víc představujeme, potom zkouší, co si pamatujeme z textu. Dozvídáme se nové věci o call centru a pojišťovně. Mluvíme o našich životopisech a motivačních dopisech. V Poradenském centru nás připravili dobře, jde to bez větších zádrhelů.

DOBŘE TO DOPADLO

Jdeme si na linku každý sám zkusit hovor se zákazníkem. Budeme s ním mluvit o cestovním pojištění. Pokud bychom něco nevěděli, paní z call centra, která sedí vedle, nám poradí.

Tak a telefonáty na lince máme za sebou. Protože nás nahrávali, společně je posloucháme. Je trochu divný se takhle slyšet, zároveň to ale nikdo z nás nepokazil, takže nás chválí a vyzdvihují momenty, kdy jsme reagovali dobře. I na Barče s Radimem je vidět radost, když nás chválí.

Končíme. Byli jsme úspěšní a všichni jsme to zvládli. Prý se máme po škole ozvat, pokud budeme mít zájem. Jsme na sebe pyšní. Tohle dopoledne nás posunulo zase dál. Ne každý má možnost získat v 15 letech takovou zkušenost. Až půjdu na skutečný pracovní pohovor, netvrdím, že nebudu nervózní, ale díky dnešku už budu vědět, co mě tam čeká.

P. S. Barčo a Radime díky, že jste nás nenechali utéct. A ta odměnová pizza byla super!

Text: P. K. klientka Poradenského centra J. J. Pestalozzi Chrudim a Radim Sedláček.

Jména klientů byla změněna.