VYBRAT REGION
Zavřít mapu

NASA publikovala snímek pořízený u Sečské přehrady

Seč - NASA v rámci prestižního Astronomického snímku dne (APOD – Astronomy Picture Of the Day), který každý den ukazuje nejzajímavější astronomickou fotografii světa, publikovala v pátek 23. prosince snímek Petra Horálka „Kdysi dávno za zimního slunovratu".

30.12.2016
SDÍLEJ:

„Kdysi dávno za zimního slunovratu“Foto: Petr Horálek

Za celou dvacetiletou historii APODu je to jen popáté, kdy snímek dne NASA ukazuje nějaký vzácný pohled nad Českem, a zároveň již potřetí jde o snímek stejného autora, Petra Horálka. Snímek byl pořízen nad zamrzlou Sečskou přehradou.

Astronomický snímek dne NASA 23. prosince 2016 ukazuje nezvyklou panoramatickou fotografii v projekci tzv. malé planety. Stojí na ní sám autor na břehu Sečské přehrady a vyhlíží směrem nad obzor k jasné planetě Venuši, která je právě v průběhu letošní zimy nejlépe vidět nad jihozápadem jako „večernice". Kromě toho lze vidět oblouk Mléčné dráhy, jdoucí díky zvolené projekci do stran, stopy zvířat ve sněhu a nad vzdálenými lampami se tyčí jasné světelné sloupy, které se vytvořily na padajících ledových krystalcích v mrazivém vzduchu a které jen dodaly kompozici ještě větší nádech „kouzelna". Kompozice připomíná „Malého prince" od Antoina de Saint-Exupéryho, což byl také autorův záměr, a právě toto zaujalo správce APODu natolik, že byl snímek nakonec vybrán.

Jde již o osmé zveřejnění Horálkova snímku v APODu od roku 2014, třetí pořízený z Česka a zároveň druhý ukazující astronomický pohled nad Sečskou přehradou, jež je autorovi velmi blízká. První úspěšný snímek ze Sečské přehrady vznikl okolo letního slunovratu, tento druhý okolo zimního slunovratu a v obou případech je na něm zachycena nějaká osoba sledující planetu Venuši.

Autor: Redakce

30.12.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
LUKÁŠ REŠETÁR si bravurně plní  své futsalové povinnosti  a navíc stíhá nastupovat za fotbalové Slatiňany.

Na přípravný futsalový turnaj do Číny jedou čtyři hráči Chrudimi

Čtyřkolky v Chrasti jezdí na počest Jana Kašpara.

Čtyřkolky v Chrasti jezdí na počest Jana Kašpara

Noční bouřka napáchala desítky škod, Kouty málem spláchla voda

Chrudimsko - Nad Chrudimskem se ve čtvrtek večer přehnala silná bouře s přívalovým deštěm, která napáchala desítky škod, a hasiči kvůli ní zažili velice rušnou noc. Na území celého kraje vyjížděli ke třiceti případům.

AUTOMIX.CZ

Policie v nesnázích: kuriózní nehody strážců zákona

/FOTOGALERIE/ Na vozech mají heslo Pomáhat a chránit, nicméně i oni potřebují občas pomoc. Vidět policejní auto - ať státní či obecní policie - v nesnázích je sice trochu nezvyklé, ale občas k tomu dojde.

Žena šla na kontrolu, skončila na záchytce

Chrudim – Ve středu krátce po půl sedmé ráno zavolali pracovníci chrudimské nemocnice na linku 156 s tím, že na ambulanci sedí namol opilá žena a vulgárně tu pokřikuje na ostatní pacienty.

Podezřelý násilník skončil ve vazbě

Chrudimsko – Ve vazební věznici čeká na soud čtyřicetiletý muž, jehož kriminalisté podezírají z týrání. „Od začátku roku 2013 do letošního června měl fyzicky a psychicky týrat svoji mladší družku," uvádí policejní mluvčí Jiří Tesař.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.