VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nový hlinecký územní plán řeší nejen obchvat města

Hlinsko – Zastupitelé Hlinska schválili nový územní plán města, na kterém pracovali od roku 2006.

16.9.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Pavla Mrázková

Jedním z jeho hlavních úkolů bylo vytyčení trasy budoucího hlineckého silničního obchvatu.

Obchvat sice představuje výhledovou záležitost, vytyčení jeho nezpochybnitelné trasy je ale pro další rozvoj města klíčové. „Ještě předtím byla připravena studie dopravního řešení města, v jejímž rámci byl byl vyhotoven směrový dopravní průzkum,“ připomíná hlinecký místostarosta Pavel Šotola.

„Původně se počítalo s trasou podél železnice ve směru do města. Silnice ale bude více za městem, ve větší vazbě k průmyslovým zónám. Přeložka silnice 1/34 ve směru od Poličky povede přes lokalitu Drachtiny a v místě bývalého koupaliště se trasa přimkne k železniční trati. Dále projde částí Za Drahou a okrajem Hlinska vyústí u bývalých jatek ve směru na Havlíčkův Brod,“ popisuje plány Šotola.

„Na tuto severojižní komunikaci pak naváže tzv. jižní propojení, které umožní spojení ulice Havlíčkova u bývalých jatek s Resslovou ulicí v blízkosti pivovaru,“ dodal Šotola.

Rozvoj Hlinska směrem do CHKO Žďárské vrchy se omezí jen na rovnoměrné doplňování obytné zástavby po obvodu zastavěného území. Chlum, jako jediná místní část nebyla dosud dotčena žádnou územně plánovací dokumentací.

To se teď změnilo. I tady je navržena řada míst pro výstavbu rodinných domů a koncepce odkanalizování a čištění odpadních vod pomocí lokální čistírny.

DALŠÍ INFORMACE ČTĚTE ZDE


Prohlášení hlineckého místostarosty Pavla Šotoly:

Hlinsko má nový územní plán

Zastupitelé Hlinska na svém posledním zasedání dne 13. září schválili vydání nového územního plánu města. Tímto byl završen téměř čtyřletý proces pořizování územně plánovacího dokumentu, který zároveň nahradil územní plán z roku 1997. Náklady na pořízení dokumentace budou ze 2/3 hrazeny z dotace Evropské unie, a to ve výši 1 mil. Kč.

Cílem územního plánu bylo stanovit funkční a prostorové využití celého správního území města, tedy včetně všech místních částí a jednoznačně definovat koridor přeložky silnice I/34 a následně stanovit rozvojové plochy pro bydlení a podnikání.

Z koncepce územního plánu vyplývá, že dobré podmínky pro trvalé bydlení v Hlinsku jsou dány vcelku kvalitním prostředím, solidní dopravní obslužností, nabídkou pracovních příležitostí, školních zařízení a základních služeb. V navržených rozvojových plochách pro bydlení je možné realizovat až 235 rodinných domů a 140 bytových jednotek v bytových domech. Hlavní plochy výroby a skladování navazují na stávající výrobní areály Fansu, Ety, Jednoty a areálu bývalého statku a čítají cca 24 ha.

Novinkou schváleného územního plánu je vedení obchvatu města. Pro nalezení nejvhodnější trasy byla zpracována Studie dopravního řešení, která vycházela z provedeného směrového dopravního průzkumu a zpracování dopravního modelu. Z průzkumu vyplynulo, že průtah silnice I/34 středem města je v současnosti jedním z klíčových lokálních problémů, přestože tranzitní doprava zdaleka nepředstavuje hlavní zátěž. V územním plánu je zapracována tzv. severní varianta přeložky silnice I/34 s tzv. jižním propojením. To znamená, že obchvat je veden severozápadním směrem podél železniční tratě (za železniční tratí) v přímé vazbě na rozvojové plochy pro podnikání. Obchvatová komunikace se připojí na stávající silnici I/34 v místě bývalých jatek. Tzv. jižní propojení umožňuje spojení ul. Havlíčkova u bývalých jatek s ul. Resslova v blízkosti pivovaru. Jelikož tato komunikace by byla přeložkou silnice II/343 ve vlastnictví kraje a v dohledné době je nereálné, aby došlo k její realizaci, byla tato trasa zapracována jako územní rezerva pro dopravní infrastrukturu. Tato koncepce řeší průtahy městem obou silnic a zároveň dotváří hranici rozvojových ploch. Podél přeložek silnic jsou navrhovány pásy zeleně, které mimo funkce izolační také napomohou lepšímu zapojení tělesa do okolní krajiny. Plošný rozvoj města Hlinska směrem do chráněné oblasti CHKO Žďárské vrchy se omezuje pouze na rovnoměrné doplňování obytné zástavby po obvodu zastavěného území.

Chlum, jako jediná místní část nebyla dosud dotčena žádnou územně plánovací dokumentací. To se nyní změnilo a i zde je navržena řada míst pro výstavbu rodinných domů a koncepce odkanalizování a čištění odpadních vod pomocí lokální čistírny.

Územní plán je velmi rozsáhlý dokument a kdokoliv bude mít zájem se s ním seznámit, má možnost navštívit webovou stránku města Hlinska (http://www.hlinsko.cz/mestsky-urad/uzemni-planovani/platne-dokumenty-up nebo stavební úřad, kde je dokument uložen i v tištěné podobě.

Pavel Šotola
místostarosta

Autor: Marek Nečina

16.9.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Šest nejčastějších chyb při výběru toalety

Marioneta malé tanečnice.
2

Muzeum chystá výstavu věnovanou jediné loutce

Hasiči varují: Dejte pozor na nevyčištěný komín

Chrudimsko – Topná sezóna začíná oficiálně až 1. října, nicméně chladné počasí už nyní vedlo řadu domácností, aby si alespoň na noc přitopilo.

Klesající zadluženost dává projektům šanci

Chrudim – Městu se daří snižovat zůstatek nesplacených úvěrů. Radnice si tak bude moci případně vzít bez obav nový úvěr na zajištění některé z připravovaných větších investic.

A teď na nebezpečné území Vyšehradu

Chrudim - Sobotním soupeřem chrudimského týmu byl šestý celek ČFL - SK Benešov. Utkání začali domácí ofenzívně a vypracovali si několik příležitostí.

Ve středu představíme prvňáky ze ZŠ dr. Peška Chrudim

Chrudimsko - Ve středu 20. září přinese Chrudimský deník čtenářům druhý díl svého nového seriálu Naši prvňáci. Jeho prostřednictvím bude představovat tabla jednotlivých prvních tříd základních škol, a to až do pololetního vysvědčení.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení