Jde o franšízový projekt, při němž se o výkon poštovních služeb stará soukromník, ve většině případů za finanční podpory obce. Česká pošta se i v Žumberku tímto způsobem zbavila provozování neefektivní pobočky, přičemž její služby zůstaly v městysi zachovány. Lidé je dokonce najdou ve stále stejných prostorách. „Dochází sem jedna sousedka, otevřeno je každý pracovní den a funguje to dobře," hodnotí stručně dosavadní zkušenost muž, který bydlí v domě hned vedle výdejny zásilek.

Starostka městyse Yveta Ždímalová dokonce připomíná, že dostupnost se pro občany ještě zlepšila. „Ve středu je nyní otevřeno od jedné až do šesti do večera," vysvětluje starostka, avšak hned také dodává: „Už se mě raději na nic neptejte, byla bych sprostá." Vzápětí vysvětluje proč. „Pro městys jsou to hrozné náklady navíc, dělá to přibližně sto tisíc ročně. Ale pokud jsme nechtěli o poštovní služby přijít, neměli jsme na vybranou."