Matrika 5. prosince začala rezervovat termíny obřadů na rok 2012 a zároveň spustila program, který snoubencům umožní si v klidu u počítače vybrat volný termín uzavření sňatku a pak jej na radnici přijít potvrdit. Této možnosti již včera využilo na 70 párů snoubenců.

Tvořily se fronty

„V den, kdy začínáme objednávat termíny svateb na další rok, zde každý rok byly delší a delší fronty. V pondělí tu před osmou hodinou čekalo jen asi 15 klientů. Ti, co s sebou měli laptop, si již ve frontě našli a zadali požadovaný termín i místo svatby. Jak na ně přišla řada, vyplnili si jen potřebné údaje a zarezervovaný termín potvrdili,“ řekl vedoucí odboru správních agend pardubické radnice Petr Kramář.

Přes internet si lze rezervovat svatební obřad přímo na radnici, na pardubickém zámku, hradě Kunětická hora či na jiném pro svatbu vhodném místě v takzvané oddávací dny, tedy vesměs pátky a soboty. „Naší prioritou bylo poskytnout klientům vyšší komfort bez nutnosti stát frontu na úřadě. Pokud však snoubenci budou chtít uzavřít svatbu v jiný den, než určené pátky a soboty, budou si muset tento termín dohodnout osobně na matrice,“ informoval náš Deník Petr Kramář.

Jak postupovat?

Pokyny, jak při rezervaci svatby postupovat, najdou snoubenci na webových stránkách města. Po zarezervování termínu a místa svatby musí do stanoveného data, které jim určí objednávkový systém (zhruba deset dnů), přijít na radnici vyplnit všechny náležitosti, a tím termín potvrdit. „Pokud v tomto termínu snoubenci nepřijdou, je jejich rezervace stornována. Bráníme se tak zneužívání systému a blokování více termínů těmi, kteří se nemohou rozhodnout, který den pro svatbu zvolit. Mimoto je osobní kontakt úřednice se snoubenci pro vyřešení všech formalit před obřadem stejně nutností,“ vysvětlila vedoucí matriky pardubického magistrátu Zdeňka Havlíčková.

Na webu jsou také všechny potřebné informace týkající se uzavírání sňatků, včetně výše poplatků.

(nah)