„Město teď dolaďuje dohodu s Jednotou, jíž patří část potřebného pozemku ve Škroupově ulici. Pak by se mělo začít stavět. Zastávku chceme dokončit v létě. Vybudování zastávky sestávající z části komunikace, ale i z chodníků, obrubníků a lampy, přijde na zhruba 600 tisíc korun," vysvětluje Petr Pecina, vedoucí odboru investic chrudimské radnice.

Podle vedoucího odboru dopravy Martina Klimka by pak měla být zastávka rychle předána do užívání cestujícím.

Město jde s dobou

Chrudimskou MHD provozuje společnost Veolia Transport Východní Čechy.

Její ředitel Jindřich Poláček říká, že další významnější změny teď MHD ve městě nečekají. „Velkou změnu přineslo už září 2011, kdy jsme uvedli do provozu nové autobusy. Od té doby je MHD v Chrudimi provozována výhradně nízkopodlažními vozy," připomněl ředitel.

Výletníci dojezdili

MHD v Chrudimi vznikla přibližně před padesáti lety. Pamětníci si asi vybaví, že ve druhé polovině minulého století tu jezdily linky A a B. Jedna vycházela od nemocnice, druhá od pivovaru a večerní spoje navíc zajížděly k tehdejšímu kinu Svět.

Koncem 60. let byl zřízen okruh C přes tehdy nové sídliště Na Rozhledně. V pozdějších letech jezdily autobusy v létě či o víkendech i ke slatiňanské výletní restauraci Monaco. Teď MHD neopouští území města a jeho místních částí.

Hlinečtí si poradili

Ředitel Poláček se vyjádřil i k možnosti případného provozování MHD v jiných městech okresu. „Posouzení potřebnosti této služby náleží samozřejmě jen představitelům dotčených městských samospráv. Neumím říci, zda by například lidé v Hlinsku o MHD vůbec stáli. Ale můžu připomenout, že již třetím rokem provozujeme městskou dopravu v podobně velké Přelouči," přemítá Jindřich Poláček.

Podle starostky Hlinska Magdy Křivanové město teď o zřízení MHD neuvažuje. „Pro Hlinecké je zásadní především dopravní spojení mezi zdejším sídlištěm, nádražím a poliklinikou. A to je nyní dostatečně zajištěno zastávkami ostatních autobusových linek," vysvětlila hlinecká starostka.