Stejně jako předtím Veyron, i Chiron se během svého životního cyklu dočkal několika speciálních edic. Původně se edice Profilée mělo vyrobit 500 kusů, ale pro nedostatek výrobní kapacity zůstane jediným exemplářem. I přesto, že lidé z Molsheimu věděli, že jich víc vyrobit nestihnou, vývoj pokračoval a vůz byl dokončen.

Zákazníci si od Bugatti přáli méně radikální provedení modelu Pur Sport a tak práce na Chironu Profilée začaly na podzim roku 2020. Profilée se obejde bez masivního zadního křídla, které nahradí mnohem decentnější aerodynamický prvek. Ten udrží hyperautomobil přilepený k vozovce i při jeho maximální rychlosti 380 km/h.

I díky autům můžou být Vánoce pohodové....
Kvíz: Největší i nejdražší auto světa... Četli jste pozorně naše články?

V přední části vozu najdeme větší vstupy pro přívod vzduchu a zvětšenou podkovou mřížku. Proudění vzduchu dále vylepšuje přepracovaný splitter, který také zvyšuje přítlak na přední nápravě.

Bugatti Profilée je lakováno v exkluzivní barvě Argent Atlantique v kombinaci s odhalenými uhlíkovými vlákny s odstínem Bleu Royal Carbon. Stejně tak unikátní jsou kola, která jsou lakována v barvě Le Patron. Ty perfektně ladí se spodní částí karoserie.

Zdroj: Youtube

Pro noblesní interiér bylo použito 2500 metrů kožených pásků. Sedadla jsou potažena kůží Gris Rafale a Deep Blue s prošívaným vzorem “air parade”. Automobilka aktualizovala středový panel, který doplnila o plaketu s nápisem Profilée.

Pružiny zavěšení jsou o 10 procent tužší než u modelu Pur Sport a zadní náprava má o 50 procent větší záporný odklon kol pro lepší trakci v zatáčkách. Tyto změny podle Bugatti nemají vliv na vysokou úroveň komfortu, kterou je Chiron známý.

Motor W16 o objemu 8,0 litru se čtyřmi turbodmychadly disponuje 1479 koňmi. Chiron Profilée zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,3 s a z 0 na 200 km/h za 5,5 s. To z něj činí jeden z nejrychleji akcelerujících sériových vozů vůbec.

Marek Knieža, ředitel TipCars.com.
Auta se nyní více vybírají on-line. Ale pak si je lidé chtějí osahat a očichat

Vůz se bude dražit 1. února 2023 v aukční síni RM Sotheby’s a Bugatti uvádí, že část výtěžku bude směřovat na charitativní účely. Očekává se, že konečná cena vozu se zřejmě vyšplhá v přepočtu přes částku 100 milionů korun.

Profilée je poslední šancí koupit si nový vůz s motorem W16, protože roadster Mistra a Bolide jsou určený pouze pro okruhové závody a byly již vyprodány.