Model GranTurismo se do nabídky klasické italské značky Maserati vrací po odmlce. Z právě představených technických dat novinky vyplývá, že se tentokrát jedná o automobil s délkou 4 959 milimetrů, šířkou 1957 a výškou 1353 milimetrů. Rozvor dosahuje hodnoty 2 929 milimetrů a zavazadlový prostor má kapacitu 310 litrů v případě verze se spalovacím motorem. Varianta využívající ke svému pohonu elektřinu z baterií uveze v kufru o 40 litrů předmětů méně.

Krásný vůz si ze všech úhlů můžete prohlédnout v naší galerii. Díky tomu poznáte i rozdíly mezi "spalovací" a elektrickou verzí.

Automobilka prozradila, že "benzinovou" variantu bude pohánět zážehový šestiválec se zdvihovým objemem tři litry spolupracující s osmistupňovou automatickou převodovkou. Výkon se přenáší na všechna čtyři kola vozu.

Mitsubishi ASX 2023
Mitsubishi má další generaci ASX. Ale vlastně to žádné nové auto není...

Základní varianta bude mít výkon 496 koňských sil a 600 Nm nejvyššího točivého momentu. Tato verze se jmenuje Modena, silnější pak Trofeo. V tomto případě agregát dostane navýšení příděl koní na 557 a točivý moment naroste na 650 Nm.

Zrychlení 0-100 jen za 2,7 sekundy

Zatímco Modena zvládne rozjezd z nuly na sto kilometrů v hodině během 3,9 sekundy a rozjede se nejvýše na 302 kilometrů v hodině, Trofeo dokáže sprintovat na stovku za 3,5 sekundy a uhánět tempem až 320 kilometrů v hodině.

Ferrari Purosangue
Purosangue bude Ferrari s největším kufrem. I tak ale pojede 310 km/hod

Ovšem nejsilnější verze bude ta se třemi elektromotory ve svých útrobách. Jejich kombinovaný výkon činí 761 koňských sil. Točivý výkon je dokonce dvojnásobný než u verze Trofeo - činí 1350 Nm. Nepřekvapí tedy, že hodnota zrychlení 0-100 je jen 2,7 sekundy. Maximální rychlost je opět 320 kilometrů v hodině.

Folgore využívá elektrickou soustavu s napětím 800 Voltů, využitelná kapacita baterie je 83 kW. Energii do ní lze doplňovat výkonem až 270 kW. Díky tomu bude možné na další stovku kilometrů vyrazit již za pět minut od začátku nabíjení.