Terminál vznikne na chystaném prvním úseku vysokorychlostní železnice mezi Běchovicemi a Poříčany, kde Správa železnic aktuálně hledá dodavatele dokumentace pro územní rozhodnutí.

Ilustrační foto
Vysokorychlostní trať Brno - Praha: za třetinu času. Lidé z Vysočiny jsou proti

Budovat nástupiště pro rychlovlaky na okrajích velkých aglomerací je běžné zejména ve Francii. Takový postup umožní větší spádovost pro cestující nejen ze samotných měst, ale i jejich okolí.

V centru za 15 minut

„Cílem architektonické soutěže je nejen najít optimální řešení samotného vysokorychlostního terminálu s parkovištěm pro tři tisíce vozů a s propojením na autobusové linky pražské a středočeské integrované dopravy, ale také ideově pojmout urbanismus širšího okolí a napojení na blízkou dálnici D11,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Elektrická vlaková jednotka řady 680 Pendolino na trati u České Třebové.
Správa železnic chce zrychlit vlaky. Kde se bude nově jezdit 200 km/h?

Do přípravy soutěže proto Správa železnic zapojila i zástupce samosprávy městyse Nehvizdy a dalších okolních obcí. Na její průběh dohlédne Česká komora architektů. Chystaný terminál má sloužit jako snadno dostupný nástupní bod pro obyvatele okresu a dalších částí Středočeského kraje.

Zastávka má nabídnout rychlé vlakové spojení pro pravidelné dojíždění do centra Prahy s cestovní dobou okolo patnácti minut i vysokorychlostní spoje do Brna, Jihlavy, Ostravy, Hradce Králové, Pardubic, Ústí nad Labem, Drážďan nebo Vídně.

Ilustrační foto.
Kam na výlet? Projekt IPR pomůže objevit skryté kouty Prahy