Škoda 1000 MB Studio (1969). Vůbec první projekt Metalexu, který ještě ani nenesl označení MTX. Jednalo se o přestavbu pro závody rallye s motorem 1,0 a poté 1,1 litru a výkonem až 84 koní (62 kW).
Zdroj: Metalex
MTX 1-01. Formule Škoda (1970 – 1984). Monopost s uprostřed uloženým motorem Škoda o objemu 1,1 litru. Výkon 65 koní (48 kW), hmotnost 400 kg, maximální rychlosti 180 km/h.
Zdroj: auta5p.eu
MTX Škoda Buggy (1970). Dvoumístná terénní bugina s litrovým čtyřválcem o výkonu 60 koní (44 kW).
Zdroj: Metalex
Škoda 110 L Rallye MTX (1971). Závodní verze škodováckého sedanu v úpravě pro rally a také okruhy či vrchy.
Zdroj: auta5p.eu
MTX 1-02 VAZ. Formule pro šampionát Easter (1972 – 1975). Monopost s uprostřed uloženým motorem Lada VAZ o objemu 1,2 a poté 1,3 litru. Výkon až 130 koní (96 kW), hmotnost 420 kg, maximální rychlost 200 km/h.
Zdroj: auta5p.eu
VAZ 2103 MTX Racing (1975). Soutěžní „žigulík“ pro závody na okruhu a do vrchu ve skupině A2-1600. Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 142 koní (104 kW).
Zdroj: Metalex
VAZ 2103 Rallye A 2 (1975 – 1977). Soutěžní „žigulík“ pro rallye skupinu A2. Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 115 koní (85 kW).
Zdroj: Metalex
Lada 1300 MTX Rallye (1976). Soutěžní „žigulík“ pro třídu A5. Převrtaný motor o objemu 1,8 litru a výkonu 132 koní (92 kW).
Zdroj: Svět motorů
Zdroj: auta5p.eu
MTX 2-03 Lada (1977). Závodní spider s uprostřed uloženým motorem VAZ Lada o objemu 1,3 až 1,6 litru. Výkon až 160 koní (118 kW). Další varianty měly i dvoulitry BMW o výkonu 210 koní (154 kW) a dosahovaly maximální rychlosti 260 km/h.
Zdroj: vrchy.com
Lada 2000 MTX Racing A5 (1977). Soutěžní „žigulík“ pro třídu A5. Motor o objemu dvou litrů.
Zdroj: Metalex
MTX 1-04 KIN. Formule pro šampionát Easter (1978). Monopost s uprostřed uloženým motorem Lada VAZ o objemu 1,3 litru. Výkon 85 koní (63 kW), hmotnost 420 kg, maximální rychlost kolem 200 km/h.
Zdroj: auta5p.eu
MTX 1-05. Formule Škoda (1978). Monopost s uprostřed uloženým motorem Škoda o objemu 1,3 litru.
Zdroj: slot-bpa.com
MTX 3-01 až 3-04 (1978 – 1989). Závodní motocykly značky ČZ pro kategorii objemů 125 ccm a 250 ccm.
Zdroj: cold-war-racers.com
MTX 2-01 Fiat (1978). Závodní spider s uprostřed uloženým motorem Fiat o objemu 1,6 litru. Výkon 150 koní (110 kW), hmotnost 585 kg, maximální rychlost 220 km/h. Další varianty měly motory Škoda i BMW Alpina.
Zdroj: auta5p.eu
Lada 1600 MTX Rallye (1979). Soutěžní „žigulík“ pro třídu A2. Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 115 koní (84 kW).
Zdroj: Metalex
MTX Žiguli 1600 RZP-T (1979). Rychlá zdravotnická a technická pomoc.
Zdroj: Metalex
UAZ MTX (1980). Přehlídkový automobil pro vojenské účely.
Zdroj: Metalex
Škoda 120 LS MTX Rallye (1982). Soutěžní varianta modelu 120 pro rallye.
Zdroj: Metalex
Škoda MTX 160 RS B5 (1983). Soutěžní Škoda Garde pro skupinu B5. Motor VAZ Lada o objemu 1,6 litru a výkonu 160 koní (118 kW). Hmotnost 1000 kg, maximální rychlost 200 km/h.
Zdroj: auta5p.eu
Lada VFTS MTX Rallye (1983). Soutěžní „žigulík“ pro rallye skupinu B 1600. Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 164 koní (121 kW).
Zdroj: Metalex
MTX 1-06 B. Formule pro šampionát Mondial (1983). Monopost s uprostřed uloženým motorem Lada VAZ o objemu 1,6 litru. Výkon asi 165 koní (121 kW), hmotnost 430 kg, maximální rychlost 200 km/h.
Zdroj: vrchy.com
MTX 1-06. Formule pro šampionát Easter (1984). Monopost s uprostřed uloženým motorem Lada VAZ o objemu 1,3 litru. Výkon 125 koní (92 kW), hmotnost 425 kg, maximální rychlost 230 km/h.
Zdroj: leteckemotory.cz
Lada 2105 MTX Rallye (1984). Soutěžní „žigulík“ pro rallye skupinu A. Motor o objemu 1,3 litru a výkonu 110 (81 kW).
Zdroj: Metalex
MTX Škoda 130 L Rallye (1985). Soutěžní varianta modelu 130 pro rallye.
Zdroj: auta5p.eu
Škoda 130 MTX Rallye (1985). Soutěžní verze modelu 130 pro rallye skupinu A-1300.
Zdroj: Metalex
MTX 4-01 (1985 – 1987). Závodní enduro motocykl CŽ 516 s motorem o objemu 125 ccm.
Zdroj: Metalex
Lada VFTS MTX Racing B (1986). Soutěžní „žigulík“ pro okruhové závody skupiny B. Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 180 koní (132 kW).
Zdroj: Svět motorů
Škoda 130 SP-MTX (1987). Silniční technická pomoc.
Zdroj: Metalex
MTX 2-04 (1988). Závodní speciál pro autocross. Motor Lada VAZ 1,6 litru, výkon 156 koní (115 kW).
Zdroj: Metalex
MTX 1-07. Formule Škoda (1989). Monopost s uprostřed uloženým motorem Škoda o objemu 1,3 litru. Hmotnost 420 kg, maximální rychlost přes 200 km/h.
Zdroj: hyperinzerce.cz
MTX 1-08 (1989). Formule pro šampionát Mondial. Monopost s uprostřed uloženým motorem Lada VAZ o objemu 1,6 litru.
Zdroj: Metalex
Lada Samara MTX Racing A (1989). Soutěžní varianta Samary pro okruhy třídy A.
Zdroj: Metalex
Škoda Rapid 136 MTX Cabrio (1989 – 1990). Otevřená verze kupé Rapid se stahovací plátěnou střechou.
Zdroj: Metalex
Škoda 130 MTX-JP. Speciální model 130 L pro jízdu přátelství k 40. výročí osvobození.
Zdroj: Metalex
MTX Tatra V8 (1991). Dvoumístný supersport. V nejsilnější verzi měl 3,9litrový vzduchem chlazený osmiválec o výkonu 305 koní (224 kW). Maximální rychlost 265 km/h.
Zdroj: Metalex
MTX Roadster (1990 – 1996). Otevřená verze hatchbacku Škoda Favorit s plátěnou stahovací střechou.
Zdroj: Metalex
MTX Roadster Hardtop (1990 – 1996). Otevřená verze hatchbacku Škoda Favorit s odnímatelnou pevnou střechou.
Zdroj: Metalex
Škoda MTX Pick-up D.C. (1993 – 1994). Přestavba kombíku Škoda Forman na pick-up se čtyřmístnou kabinou. Většina vozů putovala do Afriky či Sýrie.
Zdroj: Metalex
MTX 1-10 AS. Formule Škoda (1995). Monopost s uprostřed uloženým motorem Škoda o objemu 1,4 litru.
Zdroj: auta5p.eu
Škoda Felicia MTX Sport (1996). Sportovní verze Felicie s upraveným motorem 1,3 litru o výkonu 78 koní (58 kW) a mnoha doplňky.
Zdroj: Metalex
MTX Cabrio (1997). Otevřená verze hatchbacku Škoda Felicia s plátěnou stahovací střechou.
Zdroj: Metalex
MTX Beach Buggy (2002). Dvou až čtyřmístná bugina s motorem Hyundai o objemu 1,3 litru a výkonu 86 koní (63 kW). V trubkové konstrukci se dále používala i patnáctistovka z Fordu Fiesta.
Zdroj: Metalex
MTX Beach Buggy 1.4 (1998). Dvou až čtyřmístná bugina s motory Ford o objemu 1,1 až 1,8 litru. Hmotnost 800 kg, maximální rychlost 175 km/h.
Zdroj: Metalex
Land Rover Defender pro potřeby zahraničních misí Armády ČR.
Zdroj: Metalex
Volkswagen Transporter v úpravě pro policii ČR.
Zdroj: Metalex
Škoda Yeti jako velitelský vůz hasičského záchranného sboru.
Zdroj: Metalex
Volkswagen Transporter pro hasičský záchranný sbor jako mobilní vyšetřovací pracoviště.
Zdroj: Metalex
Mercedes-Benz Vito v úpravě pro oboustranný sběr dopravního značení.
Zdroj: Metalex