Ahoj, je květen, měsíc, který dělá svému jménu všudepřítomnou líbezně barevnou rozkvetlou reklamu.
Mohl bych si rýpnout a připomenout chrudimským spoluobčanům sakury a magnolie u hotelu Bohemia. Podříznuté voňavé logo jara. Nu což, jak vzkázali odpovědní, zasadíme si nové. Však ony nám za nějaký čas taky vykvetou. Tak o co jde? Přece jsem si rýpnul.
A jdeme dál. Chrudim město tří muzeí, je myslím dobrý slogan a zní jistě líp než archaické Athény východních Čech. Co do množství stánků, kde se dá provozovat kultura, má naše město na počet obyvatel jistě republikové první místo. Jaký to má vliv na kulturnost obyvatel si netroufám hodnotit. V kauze magnolií však mizivý.
Muzea se konečně spojila a propagační akcí 9. Chrudimské muzejní noci lákala volným vstupem kýžené návštěvníky na své zajímavé expozice a doprovodné programy. Vy kteří jste se nezúčastnili v pátek, nezoufejte. Využijte možnost putovat po muzeích se společnou zvýhodněnou vstupenkou kdykoliv. A snad konečně dojde i na reklamní cedule na vjezdech do města, aby se dostálo reklamnímu standardu. Neb informace pro tak obrovské množství projíždějících, kteří profičí za den Chrudimí, to jsou propagační žně. To pochopí každý blb, natož obyvatel tak kulturního města, jako je to naše.
Ve sloupku z minulého týdne jsem předeslal, že se vrátím k e-mailu. Je to sranda, až je z toho smutno. Představte si, že ty jednoduché ale pravdivé věty mé anonymní kritiky v internetovém vydání Deníku spolu s lehce ironickým stylem mého psaní dráždí některé až tak, že si pisatelé nemohou pomoci a zoufale, vytrvale a neúnavně na sebe v diskuzi pod článkem prozrazují, že se v tom nevyznají. A ať toho nechám a proč to dělám a tak vůbec. A já mám z jejich reakcí radost, protože je to odezva od čtenářů, kteří důsledně a pravidelně čtou mé sloupky. Je jen jejich škodou, že nemají smysl pro hru a ironii. Takže je lituju, ale nevím, co s tím. Abych mohl jejich výtky brát vážně, museli by se podepsat. Ale musím je ubezpečit, že mám i jiné reakce, osobní od těch, kteří nejsou tak zbabělí, aby se schovávali za anonym v internetové diskuzi.
K tomu mailu: Na polích je víc slunečních kolektorů, než pšenice. Z údajně zdravého rybího masa vyteče polovina vody. V akčním letáku nejmenovaného obchodního domu je 38 inzerátů na půjčení peněz. Čím víc věcí máme, tím víc po dalších toužíme. Doma denně gruntujeme, ale odpadky venku hodíme mimo popelnici. Máslová buchta má záruku 12 měsíců. A tím končím, Tvá Máňa.
Ivan Baborák, výtvarník