Už je to venku. Slatiňany představily veřejnosti nový vizuální styl města, tedy logo, které ozdobí propagační materiály kromě těch, které si žádají vážnost městského znaku. I když výtvarník Ivan Baborák hodnotí grafické ztvárnění jako „velký špatný“, slabika „TI“ v názvu města SlaTIňany ztvárňující hlavu starokladrubského koně se jeví jako dobrý nápad.

Chrudim má vizuální identitu od začátku roku a Baborák jí uděluje statut „neslaná nemastná“. Logo zavrhlo městské barvy červenou, černou a bílou a svítí zeleně či oranžově. I zde si grafické studio pohrálo s písmenky, ale poněkud nešťastně. V názvu města poskakují ve vzduchu tři písmena, jež na první pohled bijí do očí – RUM. Mají sice symbolizovat vstupní fortny do města, ale rum je rum bez ohledu na historické nebo místopisné znalosti.

Ať posoudí veřejnost a výtvarníci, jaké město se popasovalo s vizuální identitou lépe. Lidé si zvyknou na všechno. Co je ale zarážející, je cena, kterou města za grafické ztvárnění zaplatila. Zatímco Chrudim uvolnila z rozpočtu 900 tisíc korun, Slatiňany využily devadesátiprocentní evropskou dotaci a logo i s propagačním videem je vyšlo na třicet tisíc. Kůň je tak třicetkrát levnější než rum, a to je z pohledu daňových poplatníků vskutku šokující.