Kvůli penězům se vleče stavba obchvatů Chrudimě i Pardubic, protahuje se přestavba koridoru u Ústí nad Orlicí a na rozpadlých okreskách (nejen) na Chrudimsku silničáři stačí lepit jen největší díry.
A do této mizérie přijdou úředníci na kraji s nápadem jak z jiné planety: Nalít stovky milionů do modernizace lokálky z Chrudimě do Heřmanova Městce, obnovit na ní provoz a ještě tu vytvořit jakési rychlé spojení Chrudim Přelouč, asi aby se cestující nemuseli plahočit po příliš rychlém koridoru přes Pardubice. Nerozumím tomu. Tleskal jsem minulému vedení kraje, které konečně dostalo odvahu a zrušilo osobní vlaky na heřmanoměstecké lokálce, kterými jezdili tu dva, tu tři cestující, kvůli kterým stály dlouhé fronty aut na přejezdu na pardubické výpadovce a které nás, daňové poplatníky, vyšly každý rok zbytečně na stovky tisíc korun ročně. A teď úředníci od stolu, naprosto vzdálení realitě a možná jen v touze realizovat si svou vlastní slabost pro mašinky, o využití této lokálky fantazírují znovu?! Každý středoškolák na dopravní škole ví, že železnice má v 21. století význam jen pro páteřní síť koridory. Pro lokální dopravní vazby jsou mnohem vhodnější, operativnější a především levnější autobusy.
Navíc, když ty dojedou z Chrudimě do Heřmanova Městce i mnohem rychleji.