Jenže teď už nejde jen o to. Naprosto laxní přístup má ŘSD (jako majitel státovek), potažmo Eurovia (jako jím najatý správce) k záplatování děr, které se po mrazech objevily na „pětatřicítce“ v padesátikilometrovém úseku od Vysokého Mýta po Moravskou Třebovou. Je jedno, kdo z nich je primárně odpovědný, to si musí hoši vyřešit mezi sebou.

Nejde o ledajaké výmoly, ale přímo krátery, do kterých zapadly, protrhly gumu a v horším případě i urvaly nápravu desítky řidičů. Rozsáhlé a velmi hluboké výtluky nejsou v hustém provozu vidět, přitom nebezpečí je značeno nedostatečně nebo dokonce vůbec. Je tu o strach jezdit, kdejaké rozbité okresky v okolí jsou bezpečnější, protože v jejich případě jde jen o hrbolatou jízdu, nikoliv o hrozbu havárie. Silnice I/35 je přitom po D1 hlavní tah spojující Čechy s Moravou a měl by podle toho vypadat. Argument, že silnice dožívá a bude se letos celá z gruntu opravovat, neobstojí.

Jenže Eurovia se k záplatování kráterů staví vlažně („některé výtluky jsme po dohodě s investorem provizorně opravili, další řešení už je na něm“), a ŘSD jako investor na naše dotazy nereaguje vůbec. A to ani po několikadenních urgencích. Ostatně, nic nového pod sluncem. Komunikace Deníku s ŘSD je obtížná dlouhodobě. Na odpovědi této státní organizace redakce často čeká několik dní a v případě nepříjemností bývají obecné a nekonkrétní. Teď se však rétorická cvičení jak od Marka Prchala změnila na bobříka mlčení.

Tož, mlčet ŘSD může. Hlavně když bude fungovat, ty díry po měsíci nečinnosti zalepí (po reportáži v našich novinách tam ve středu dvě čety vyslalo) a postaví se čelem k žádostem havarujících řidičů o náhradu škody.

Edit: Záplaty se však lepí stále tak hlemýždím tempem, že ve čtvrtek ráno u Hrušové urvalo kolo dalších sedm aut.