PAVLA ALVAREZOVÁ,
vedoucí IC a knihovny Třemošnice
Mám už obě děti odmaturované, tak musím říci, že to tak moc nesleduji. Ale přijde mi spravedlivé, aby maturita měla stejnou úroveň na všech školách. Já jsem maturovala v době, kdy byli maturity „státní" a nepřišlo nám to divné. Takže nápad mi přijde dobrý, jen vychytat ty chyby.
PAVEL TVRDÍK,
ředitel Centra J. J. Pestalozziho, o.p.s., Chrudim
Státní maturita je dobré měřítko, které zajišťuje možnost srovnání znalostí studentů a porovnání kvality výuky na jednotlivých školách, i když jen v několika předmětech. Rámcové osnovy jsou stejné pro všechny studenty, tak proč by neměla mít maturitní zkouška stejné parametry! Jiná věc je, co budou dělat studenti z odborných škol či učilišť, kteří státní maturitu nejsou schopni udělat, a jaké budou mít postavení po neúspěšném zakončení školy!
VANDA REKTORISOVÁ,
ředitelka Agrární komory v Chrudimi
Systém má fungovat pouze po dobu dvou let, takže ho vnímám jako jakýsi polotovar. Pokud se obecně nezmění systém v celém školství, budeme mít spoustu středoškoláků nevalné úrovně, kteří si pak ještě podají přihlášky na vysoké školy. Přitom chybí lidé v provozu. Osobně jsem viděla i řidiče autobusu s titulem Bc.
ILONA VOJANCOVÁ,
vedoucí SLS Vysočina
Myslím si, že pokud budou existovat vedle sebe učební obory s maturitou a třeba gymnázia, není možné stanovit jednotnou úroveň státních maturit. Úroveň znalostí žáků na těchto typech škol nemůže být srovnatelná. Proto se domnívám, že za těchto podmínek je těžké stanovit jednotné zadání státních maturit pro jedny žáky mohou být otázky těžké, pro druhé nikoliv.
(lv, man)