Jaká je organizace v odklízení sněhu z vozovek, když napadne 10 až 15 centimetrů čerstvého sněhu sypač jede se zvednutou radlicí, sype vozovku ve směru tam i zpět a během deseti patnácti minut jedou traktory se stěrkami a prosolený sníh odhrnují. Kde je smysl této činnosti? Nejdřív snad odklidím sníh a pak zbývající prosolím, ne?

Jinde to jde?

V posledních týdnech jsem byl také v horské oblast u Rokytnice v Orlických Horách. Na vozovkách jak 1. třídy tak okreskách nejsou žádné výtluky, žádné trhliny natož nějaký „tankodrom“. Přál bych každému řidiči z Hlinecka, který musí denně i několikrát jet po silnici na kteroukoliv stranu z Hlinska, aby se mohl projet po silnicích Častolovice, Vamberk, Rokytnice, Rychnov nad Kněžnou. Proč svádět rozbité silnice na poplatky na zdravotnictví. Těch několik milionů by bylo jistě dobrých na opravy, ale tento stav rozbitých silnic na Hlinecku trvá již mnoho let. Příkladem je silnice Jeníkov – Kameničky, Hlinsko -Chlum.

Je pěkné, že se uvádí v článku úsek Hlinsko – Trhová Kamenice, který dostal před třemi lety nový povrch, ale kdo se již teď zajímá o důvod, jak tento povrch vozovky je potrhaný ? Totéž platí o silnici na Krounu.

Stále dokola

Oprava výtluků, pokud nedojde k vyfrézování v podstatě okopíruje výtluk, zčásti dojde k jeho vyplnění a navíc navršení na okrajích výtluku, takže vznikne „ kopec“ a stejně zůstane nerovná vozovka, takže „tankodrom“ pokračuje.

Asi by to chtělo nové“ Dny Pardubického kraje“, kdy byla provedena rekonstrukce povrchu vozovky na Veselý kopec na podzim loňského roku, mezi silnicemi Hlinsko – Trhová Kamenice a Trhová Kamenice – Žďírec. Možná by se nějaké finance na kraji našly.

A co hlinecké kanály? Ty se opravují každým rokem, vždy těsně před zimou a to dokonce i za použití betonu. Však už jsou po loňské opravě opět „připravené“ na opravu. Pokolikáté už? Jinak přeji všem řidičům, kteří nemusejí do Hlinska jet, hodně dobrých vozovek a také dobré zážitky z cest.

Jiří Sokol