Naložené nákladní auto kovovými výrobky o hmotnosti 9 tun nákladu a s celkovou hmotností přibližně 20 tun řidič včas nezastavil a tedy nedal přednost projíždějícímu osobnímu vlaku ve směru z Čáslavi. Strojvedoucí na nenadálou situaci ihned zareagoval nejlépe, jak jen šlo, aktivoval nouzovou brzdou a ihned opustil prostor strojvedoucího, čímž si zachránil život a zároveň zabránil dalším větším ztrátám na životech a zdraví cestujících.

Vlak přední částí narazil do nákladního prostoru vozidla a následně vykolejil. Díky pohotové reakci strojvedoucího došlo „pouze“ ke dvěma lehkým a jednomu středně těžkému zranění.

Po příjezdu základních složek integrovaného záchranného systému na místo byla zraněným poskytnuta neodkladná předlékařská pomoc dobrovolnou jednotkou z Třemošnice a profesionální jednotkou hasičů ze Seče. Hasiči pak předali zraněné osoby zdravotníkům a pokračovali s likvidací následků nehody.

Za použití hydraulického vyprošťovacího zařízení nadzvedli polovinu nákladního auta, aby nezatěžovala konstrukci vlaku. Vlak byl poté, za pomocí lana vyprošťovacího automobilu SŽDC, pár metrů poodtažen. Nákladní automobil tak mohl opustit železniční přejezd. Hasiči poté uklidili vysypaný náklad a přejeli vyprošťovacím vozidlem na přejezd, kde hydraulickou rukou a vazáky vrátili vlak zpět na koleje.

Jednotky z místa odjížděly kolem druhé hodiny ranní.

K události vyjížděli profesionální hasiči ze Seče, dobrovolná jednotka z Třemošnice s policisty z místního oddělení, dvě posádky zdravotnické záchranné služby z Čáslavi a Chrudimi, Policie ČR SDN, hasiči HZS SŽDC Havlíčkův Brod a dále vyšetřovatel z SŽDC Havlíčkův Brod a Drážní inspekce z Prahy.

Na tomto přejezdu se nejedná o první nehodu. Před osmi lety došlo na tomto místě krátce po sobě hned ke dvěma nehodám: 31. října 2010 se zde střetl vlak a osobní automobil, spolujezdec následkům zranění na místě podlehl. Druhá nehoda následovala 28. listopadu téhož roku – došlo ke střetu vlaku a nákladního auta.

Zdeněk Sasín ml.