Počet nehod na silnicích v kraji v loňském roce stoupal. Celkem jsou jich v policejní statistice bez třiceti rovné čtyři tisíce. Oproti roku 2016 to znamená růst o osm procent. Klesl naopak počet tragických nehod s úmrtím. Mrtvých bylo vloni třicet. O rok dříve to bylo o osm obětí více.

Výrazně lépe si v černé statistice úmrtí na silnicích vedla východní polovina Pardubického kraje. Na Orlickoústecku a Svitavsku totiž vloni zemřelo shodně po sedmi lidech. Například na Svitavsku to ale ještě předloni bylo obětí třináct a na Orlickoústecku jedenáct.

Vyšší úmrtnost proti roku 2016 naopak zaznamenalo Pardubicko i Chrudimsko. A opět stejně, každý region o jednu oběť více.
Na Pardubicko tak připadá nejvyšší počet obětí na celém území Pardubického kraje. Mrtvých tu bylo rovných deset.

Statistika zraněných při nehodách zůstává téměř beze změn. Proti roku 2016 se počet zraněných v loňském roce liší jen o třicet osob.

Zatímco počet mrtvých oproti roku 2016 klesl téměř o celou pětinu, o stejný podíl naopak vzrostly škody způsobené při nehodách. Za loňský rok je policie ve statistikách vyčíslila na částku přesahující 23 milionů korun. Ve srovnání s rokem 2016 to byl skok o čtyři miliony výše.

Ze třiceti smrtelných nehod policie určila ve dvaceti sedmi případech jako viníky řidiče motorových vozidel, ve zbývajících pak nemotorových vozidel.

A do statistik promluvil také alkohol. Pod jeho vlivem bourali řidiči celkem ve dvou stech třiceti pěti případech. Jen ve čtyřech případech ale řidič pod vlivem alkoholu nebyl také viníkem dopravní nehody.

A další zajímavá čísla. Největší podíl – téměř dvě třetiny – nehod za loňský rok zavinil nesprávný způsob jízdy. Bez dvou to byly celkem dva tisíce případů. A právě toto číslo nejvíce proti roku 2016 vzrostlo. Na druhém místě je nepřiměřená rychlost s 647 nehodami, nedání přednosti v jízdě zavinilo 353 tři nehod – toto číslo meziročně kleslo. Nezměnil se ale počet nehod zaviněných nesprávným předjížděním. Těch se událo devadesát dva.

Ve výroční zprávě policie zmiňuje také významné komplikace, které velmi výrazně ovlivnily dopravu v Pardubickém kraj: jde o rekonstrukci páteřní silnice I/35 u Býště a Jaroslavi a také nárůst dopravy kvůli rekonstrukci dálnice D1 a též přestavbu křižovatky Paramo v Pardubicích.