Hlavička Deníku je kreativní soutěž pro čtenáře, díky které se mohou podílet na podobě tištěného Deníku i Deník.cz.   

Takto letos vypadaly speciální hlavičky Deníku věnované masopustu:

Tématem pro březnové kolo jsou knihy a čtení s podtitulem Lidé, čtěte!  

Předlohu hlavičky Deníku, která vám poslouží jako mustr, si můžete stáhnout zde.

„Do redakce už nám dorazilo mnoho desítek opravdu povedených hlaviček. Pokud máte i vy hlavu plnou nápadů, pošlete nám svůj návrh,“ říká Roman Gallo, šéfredaktor Deníku, a doplňuje: „Jestliže nestíháte dnes, nezoufejte. Za 14 dní vyhlásíme soutěž novou na jiné téma.“

Už příští týden pak zveřejníme návrhy, které jsme v Deníku zatím obdrželi. A bude na čtenářích Deníku a uživatelích našich webů Denik.cz v hlasování rozhodnout o vítězi, který si odnese odměnu 5000 korun a měsíční předplatné Deníku zdarma.   

Pravidla soutěže a informace o tom, jak se můžete do soutěže přihlásit, najdete zde. 

Speciální hlavičky tištěného DeníkuSpeciální hlavičky tištěného DeníkuZdroj: Deník/Jiří BušekCo je to hlavička novin a webu 

Titulní strana každých novin se skládá z několika částí a hlavička na ní zabírá jedno z nejdůležitějších míst – hlavní prostor v horní části strany. Jde o výrazné grafické ztvárnění názvu daných novin, aby čtenář jasně a na první pohled poznal, že čte zrovna Deník, případně jiné periodikum. 

Kolem hlavičky pak bývají umístěny poutače – odkazy na další články v daném vydání. Hned pod ní pak další důležitý prostor patří otvíráku – hlavnímu článku v novinách. 

Obdobně je i hlavička webu charakteristickým znakem každého internetového produktu umístněná zpravidla hned v úvodu, horní části stránky.