Kdy a jak jste se dostal ke kulturistice?
Tomuto sportu se věnuji od patnácti let. Impulzem byl pro mě pohled na vypracované postavu kluků na koupališti, chtěl jsem být jako oni. Na závody jsem se připravoval tři čtvrtě roku.

Jak taková příprava probíhá?
Tři měsíce se tvoří objem svalstva a další tři měsíce musím dodržovat dietu. Za den sním kilo kuřecího masa a k tomu stogramové balení racio chlebíčků. Další den je na jídelníčku opět kilo masa a k tomu 200 gramů chlebíčků. Tři dny před závodem už bylo na mém jídelníčku jen 27 balení racio chlebů a nic jiného.

Jak lze trénink skloubit se školními povinnostmi?

Ve škole mi vycházejí maximálně vstříc. Ale ne vždycky mám náladu na učení, když vidím, jak ostatní svačí salámy a já držím dietu.

Můžete mi říci něco o samotných závodech? Jak to vše probíhalo?

Ráno před závodem jsem absolvoval kardio–trénink na rotopedu a s trenérem jsme ještě dolaďovali formu. Nové pro mě bylo, že mě natřeli barvou, aby se svaly zvýraznily. Kategorie jsou rozdělené podle váhy a věku, já jsem závodil v dorostu. Pro rozhodčí není ani tak podstatné, jakou váhu zvedneme, ale jak přitom vypadá naše svalstvo.

Kolik tak v průměru na závodech zvedáte?

Na bench pressu jsem jednou zvedl 130 kilogramů, v dřepu až 140 kilogramů a mrtvým tahem pětkrát 150kilogramů.

Co se pro Vás změnilo po vítězství?

Zdá se mi, že si mě více lidí váží. Co se ale nezměnilo, je podpora okolí. Rád bych tímto poděkoval všem, kteří mi pomohli.

(jaz)