“Velké množství potvrzení, výkazů a hlášení, které malí a střední podnikatelé musejí zpracovávat a o jejichž účelovosti a potřebnosti lze vážně pochybovat, je zatěžuje nejen časově, ale také finančně. Pomohla by zcela jistě lepší vzájemná komunikace státních orgánů mezi sebou. Po úřadech by měly obíhat dokumenty, nikoli lidé,“ uvedla k problému generální ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Eva Svobodová. Údaje shromážděné ministerstvy dokládají, že zákony a vyhlášky nařizují podnikatelům 2168 administrativních povinností, které je ročně zatěžují částkou více než 86 miliard korun. „Podrobný pohled do této analýzy státu ukazuje, že zdaleka ne všechny povinnosti jsou zde podchyceny a správně vyčísleny. Nicméně je dobře, že vůbec něco podobného vzniklo,“ říká manažerka soutěží Firma roku a Živnostník roku Soňa Kotrbová.