Produkty tradiční české značky ETA u zákazníků zvítězily nad značkami Tefal a Philips. Mezi elektrospotřebiči přitom představují právě rychlovarné konvice nejžádanější zboží. Jde o výrobky finančně dostupné, přitom velmi praktické. K masové oblibě rychlovarných konvic přispívá také jejich jednoduchá obsluha, rychlost ohřevu vody a úspora elektrické energie.

Stálice

Test dokazuje, že ETA na trhu varných konvic mezi třiceti značkami dominovala. Prestižní ocenění za úspěch v průzkumu převzal v Praze marketingový manažer firmy ETA Libor Hladík. „Ocenění nás těší o to více, že se rychlovarné konvice staly naprosto nezbytnou součástí života našich zákazníků. Doma i na pracovišti je podle průzkumu používá asi 85 % spotřebitelů. Naši zákazníci oceňují jak úroveň technické kvality a bezpečnosti, tak odpovídající cenu. V neustálém inovačním procesu přitom ETA vidí zásadní nástroj k zachování své přední pozice výrobce domácích spotřebičů na trhu České republiky,“ uvedl Hladík. Stejně jako v žebříčku známosti získala ETA i první místo v žebříčku kvality. Manažeři hlinecké firmy si uvědomují, že pozici na trhu si mohou udržet jen neustálým vývojem a inovacemi. Velký důraz kladou také na moderní a funkční design svých výrobků. S vysavačem, kuchyňským robotem, žehličkou a dalšími výrobky se mohou seznámit právě nyní i návštěvníci výstavy českého designu v daleké Číně. Výrobky podniku ETA jsou totiž zastoupeny v rozsáhlé expozici, která se pod názvem „Česká republika – křižovatka Evropy“ koná v Pekingu. Výrobky se tu ve spolupráci s Design centrem České republiky prezentují v těsné blízkosti pekingského Zakázaného města ještě do 18. listopadu. „To ale neznamená, že bychom na čínském trhu chtěli zboží z Hlinska prodávat, takové ambice vzhledem k ekonomické realitě nemáme. Spotřebiče ale přibližují špičkovou práci českých designérů, se kterými naše firma při vývoji výrobků trvale spolupracuje,“ vysvětluje marketingový manažer Hladík.

Nové vzory

Jak vysvětluje produktový manažer Luboš Joska, spotřebiče podle hlineckých vzorů přesto v Číně vznikají. „Jde o zboží některých tamějších firem, se kterými spolupracujeme. To se už nenabízí na trhu přímo pod značkou ETA,“ vysvětluje Joska. Hlinečtí v současnosti pokrývají především domácí český trh, významná část produkce putuje každoročně i do mnoha dalších evropských států. „Průběžná inovace je přitom naprosto nezbytná. Každoročně tak uvedeme naše výrobky asi v 80 až 90 nových podobách,“ dodává závěrem Luboš Joska.

Výrobní program firmy ETA se průběžně rozšiřuje. Ve výrobní činnosti se, vedle výroby elektrických spotřebičů pro domácnost, daří rozšiřovat produkci dalších komponentů. Na významu získává hlavně výroba pro automobilový průmysl. Při ní se klade důraz na komplexní přípravu zakázek od zpracování projektu, konstrukce a výroby forem a nástrojů, přes výrobu kovových a plastových dílů, až po montáž finálních sestav. Proto byla v posledních letech zmodernizována nástrojárna, včleněna byla i výroba plastových výlisků.