VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Konkurence na kolejích: víc spojů do Prahy i do Ostravy

Pardubice - Od prosince se na lukrativní železniční trať chystá vstoupit nový dopravce – LEO Express.

27.4.2012
SDÍLEJ:

Podnikatel Leoš Novotný s jeho vlakovými soupravami.Foto: archiv LEO Expressu

Na nejlukrativnější železniční trati z Prahy do Ostravy vzroste od prosince konkurence. Na trať se chystá další soukromý dopravce – LEO Express.

Na konci loňského září se na dálkovou trať vedoucí přes Pardubice, Ústí nad Orlicí či Českou Třebovou vypravily vlaky soukromého dopravce RegioJet. Firma známého podnikatele Radima Jančury vtrhla na koleje za nebývalé pozornosti veřejnosti a médií. Jančura slíbil cestujícím větší komfort za nižší ceny. Ve svých vlacích nabízí zdarma vodu, kávu a denní tisk.
Cenová válka mezi soukromým dopravcem a Českými dráhami na čas umožnila lidem cestovat za nezvykle nízké ceny. Postupně ovšem došlo k určitému nárůstu k původní výši cen.

Denně 16 spojů

LEO Express chce začít na trase Praha – Ostrava – Bohumín se 16 spoji denně. Tahákem nové společnosti by měly být zbrusu nové vlaky, kterými se konkurenti zatím pochlubit nemohou.

„Naše vlaky přinášejí jedinečné spojení vysoké rychlosti s poskytováním vysoce kvalitních služeb odpovídajících špičkovému západoevropskému standardu. Vycházíme z toho, že lidé většinou vlakem cestují ne proto, že chtějí, ale proto, že musí. A my jim tu jízdu chceme maximálně zpříjemnit, aby cestu s námi strávili opravdu pohodlně. Chceme je zabavit nebo jim v našich vlacích poskytnout klidný a maximálně pohodlný odpočinek,“ zdůraznil Leoš Novotný (na snímku), majitel společnosti LEO Express.

Vlaky by měly jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu, cestu z Prahy do Ostravy by měly zvládnout zhruba za tři hodiny. Firma si v těchto dnech podala žádost o kapacity na trati u Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

„Jízdní doba vychází primárně z dovolených rychlostí na trati, trakčních vlastností vozidla a následně z dynamických výpočtů odborných složek SŽDC, které přesně spočítaly jízdní doby mezi jednotlivými stanicemi,“ vysvětlil Jan Paroubek, provozní ředitel firmy LEO Express.
Nové vlaky by tak měly být asi stejně rychlé jako Pendolina Českých drah. Vlaky RegioJet potřebují na cestu o zhruba 25 minut více času.

Kdo skončí?

Zostřený konkurenční boj bude pravděpodobně výhodný pro cestující. Otázkou je, zda je trať vedoucí skrz Pardubický kraj natolik lukrativní, aby dokázala uživit hned tři železniční dopravce.

Při spouštění provozu žlutých vlaků RegioJet se Radim Jančura vstupu konkurence neobával, ale i podle jeho slov se tři dopravci  na trase jen těžko uživí.

„Můj tip je, že skončí České dráhy s provozem vlaků EuroCity a InterCity,“ nechal se před časem slyšet majitel RegioJetu.

Lukáš Dubský

Autor: Redakce

27.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

MICHAEL POLNICKÝ mluví pro TV Kopeme za fotbal.  Na snímku dole právě vsítil branku Mladé Boleslavi. U pravé tyče branky  Bolky zpytuje svědomí bek Patrizio Stronati. Letos má v lize odehráno 984 minut. Víc má  jen kolega z obrany Pauschek.

Vytočená piva, lajky a vstřelené branky jsou cestou nahoru

Ilustrační fotografie.

Muž tvrdil, že plakát nevylepil, i když jej zachytila kamera

Zamrzlý vodoměr se může prodražit

Chrudimsko - Vodoměr je třeba před zimou chránit izolací, jinak zamrzne. Spotřebitelé by na to měli myslet, mimo jiné i proto, že případná výměna mrazem poškozeného vodoměru není nikde zadarmo.

Dění na náměstí sleduje kamera ve dne i v noci

Chrudim - Vedení Chrudimi pořídilo novou webkameru, která ustavičně snímá dění na Resselově náměstí a zprovoznilo ji ve středu. „Oproti dřívějšku je umístěná na budově pošty a díky tomu budete mít přehled například o návštěvnosti trhů,“ uvedl tiskový mluvčí radnice Aleš Prokopec.

Byt jako investice? Splátky vás vyjdou dráž

Sníte o vlastní nemovitosti, která bude vydělávat za vás? Fajnová myšlenka, ale neoplýváte-li tučným kontem, vše si pořádně spočítejte. Cesta k úvěru bude totiž náročnější. Tedy pokud přiznáte váš skutečný záměr. Zda se takový úvěr vyplatí, přibližuje Lucie Drásalová, hypoteční analytička Partners.

Myší díru zhyzdil sprejer modrým nápisem

Chrudim - Průchod pod chrudimskými hradbami zvaný Myší díra nevydržel opravený dlouho. Vyhlédl si jej sprejer a čistou bílou zeď nyní hyzdí jeho oduševněné sdělení světu: „If you are reading this, this res too late,“ tedy v překladu: „Pokud toto čtete, je příliš pozdě,“ a následuje podpis SDR.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT