Tři sobotní směny navíc na všech modelech by měli dělníci odpracovat ve druhém čtvrtletí. U modelu Fabia, vyráběného v Mladé Boleslavi, se nic nemění a i v březnu se bude vyrábět jen ve dvou směnách čtyři dny v týdnu. V posledním čísle o tom informuje týdeník Škodovácký odborář.

Týdeník uvedl, že v únoru byly u výroby roomsteru tři páteční směny zrušeny a odstávka u tohoto modelu tak byla na následující období poslední. Díky směnám navíc by se zaměstnancům na výrobě roomsteru vyrovnaly v rámci takzvaného flexikonta pracovní doby tři zrušené směny.

V nejbližší době by v Kvasinách také měla začít výroba omlazeného modelu Roomster, který stejně jako model Fabia prošel faceliftem. „Facelift roomsteru na lince zcela nahradí původní variantu. U tohoto modelu došlo proti lednu k mírnému navýšení zakázek, proto se nyní vyrábí v poměrně stabilizovaném standardním režimu,“ uvedl předseda kvasinských odborů Libor Dvořák. Nejvíce zakázek je podle něj nyní na model Superb Combi.

Týdeník uvedl, že u výroby fabií se zaměstnanci kvůli neodpracovaným směnám dostanou do konce března v rámci flexikonta do minusového salda až 90 hodin. Maximální minusová hodnota flexikonta je 120 hodin. Podle vyjádření šéfa výroby Pavla Raddy pro týdeník se zatím se zařazením plusových směn na fabii nepočítá. Nyní firma vyrábí od pondělí do čtvrtka denně 800 fabií.

Na flexikontech se odbory s vedením firmy dohodly pro letošní rok. Pro zaměstnance znamenají, že mohou zůstat doma bez zásadních dopadů na mzdu, pokud pro ně nebude práce. Tak jim na kontě vznikne jakési minus, které si mohou umazat odpracováním plusových směn, jež by Škoda organizovala v případě zvýšení odbytu. Pokud si minusové saldo nestihnou vinou firmy odpracovat do konce roku, nic jim kvůli tomu podle odborářského týdeníku nehrozí, konto se prostě vynuluje.