Budoucí zákazníci se většinou nehnali za akčními slevami, do nového hypermarketu v těsném sousedství sídliště U Stadionu je lákala spíše jen obyčejná zvědavost. Není proto divu, že ve frontě čekajících převládali především důchodci, kteří zde ve čtvrtek poprvé realizovali svůj obvyklý ranní nákup.

Nový hypermarket přivítal do rodiny zdejších obchodů starosta města Jan Čechlovský, ředitelka chrudimského Tesca Iveta Konrádová zase za společnost předala třicetitisícový šek zdejšímu charitativnímu Centru J.J. Pestalozziho.

Tesco teď v Chrudimi nabízí na celkem čtyřech tisících metrech čtverečních prodejní plochy zhruba 25 tisíc druhů zboží. A to jak potravin, tak drogerie, kosmetiky, knih, papírnictví, potřeb pro domácnost, elektroniky nebo oděvů.

Modrá noc

Jen několik hodin před otevřením nového chrudimského Tesca zaútočil na zákazníky svou nabídkou také zdejší Kaufland, který oslovil především ty šetrnější obyvatele města noční slevovou akcí. „Modrá noc“ v režii Kauflandu vypukla hodinu před půlnocí a trvala do tří hodin ráno.

Zdálo se, že většině potenciálních zákazníků se do sychravé listopadové temnoty příliš nechtělo, přesto se však našlo dost takových, kteří přijali středečně – čtvrteční nabídku zlevněného masa, zeleniny nebo alkoholických nápojů s povděkem. Na mase totiž ušetřili kupující pětinu jeho ceny a na zelenině dokonce polovic. Velkým hitem se tak staly hlavně brambory, které nacházejí každodenní využití skoro v každé domácnosti.

Noční nakupování bylo celkem pohodlné. „Na pokladně přede mnou stáli jen dva zákazníci, v klidu jsem si nakonec u pokladen převážila i zeleninu, kterou jsem zapomněla zvážit rovnou po jejím výběru,“ řekla nám jedna z chrudimských hospodyněk.

Ani noční slevy v Kauflandu však ve čtvrtek nedokázaly odradit tisíce nakupujících od první návštěvy chrudimského hypermarketu Tesco. „Nic zadarmo nečekáme, nabídky nesledujeme, byli jsme prostě zvědaví,“ říkají svorně chrudimští manželé Budínští, kteří si rovněž nenechali čtvrteční slavnostní otevření ujít. „Na Chrudim mi tedy připadá těch obchodů až moc. Ale což, konkurence je nakonec na straně nás, zákazníků,“ zamýšlí se ještě Antonín Budínský.

Nový obchod pak praskal po celý den ve švech, problematické bylo chvílemi i nalezení volného místa k zaparkování. Přesto lze říci, že pohyb mnoha lidí v interiéru nového hypermarketu nepřinášel nakonec takové problémy, jaké se by se snad daly při celkovém počtu nakupujících očekávat. Tesco je totiž natolik prostorné, že si zákazníci na čtyřech tisících metrech čtverečních prodejní plochy příliš nepřekáželi.