V roce 2008 nakoupili Češi biopotraviny téměř za dvě miliardy korun, což je skoro o polovinu více peněz než v roce předchozím. Tato fakta vyplývají z pravidelného šetření agentury Green marketing, prezentovaných na konferenci Bio Summit v Praze.

„Češi utratili v loňském roce za biopotraviny 1,8 miliardy korun. Trh s biopotravinami je v České republice setrvale rostoucí, od roku 2005 se obrat zvýšil o více než 250%,“ řekl Tom Václavík z Green marketingu. Každý Čech tedy v minulém roce v průměru utratil za biopotraviny 176 korun.

Biopotraviny na českém trhu jsou více než z poloviny dovážené ze zahraničí. Českých produktů je na bio trhu 43 %. To je sice oproti minulým letům pokles o 5 %, nicméně stejně by bylo podle odborníků potřeba dodávat na český ekologický trh více českých potravin a naopak jich méně dovážet.

„Je třeba si ještě navíc uvědomit, že řada v České republice „vyráběných“ biopotravin obsahuje dovážené suroviny nebo se v tuzemsku pouze přebaluje. Podíl čistě českých biopotravin tak stále zůstává výrazně pod polovičním podílem,“ vysvětlil Tom Václavík.

Počet domácích výrobců biopotravin ale razantně roste a s tím i objem české bio produkce. Není proto potřeba si zoufat, české biopotraviny mají nadějné vyhlídky. „Zejména v kategoriích hovězího masa, pečiva, mléka a koření je vysoký podíl domácích biopotravin“, uzavřel Tom Václavík.