Vůz musí být zlikvidován s ohledem na životní prostředí. Autovrak je proto potřeba předat některému z akreditovaných zpracovatelů. Mezi takové patří například akciová společnost Recycling – kovové odpady. Společnost provozuje jedno ze středisek také v těsné blízkosti slatiňanského nádraží. „Máme i další provozovny v Chotěboři a ve Vysokém Mýtě. Celkem odebereme okolo dvou tisíc aut ročně. Zabezpečujeme výkup, nakládku, svoz, třídění a zpracování veškerého kovového odpadu,“ uvádí předseda představenstva firmy Miroslav Novák. Zpevněné plochy provozoven firmy jsou pečlivě zabezpečené proti ropným úkapům. Jedině tak je možné získat patřičná povolení a akreditaci k činnosti. „Autovraky projdou speciálním procesem, kdy se takzvaně vysuší. Tím se odstraní veškeré olejové náplně, baterie i zbytky pohonných hmot. Pryč musí i případná nádrž na plyn. Teprve pak může jít auto do drtičky. Tady se doslova rozemele, trvá to asi sedm minut,“ vysvětluje Novák. Po rozdrcení jsou na lince automaticky vytříděny kovové a nekovové složky. Kovy se stávají cennou druhotnou surovinou, po níž je stále poptávka. Zbytky potahů a plastů končí podle charakteru ve spalovně či na skládkách odpadu. V nejbližším okolí odebírá autovraky například i chrudimská firma Veran v Úhřeticích, Auto Atrius v Rané u Hlinska nebo Culka & Sádlík v Ronově nad Doubravou.