Obrovský úspěch zaznamenal pardubický pivovar na letošním 21. ročníku Slavností piva v Táboře. Na stupně vítězů vystoupil hned dvakrát, z toho jednou získal cenu nejvyšší. Zlatou pivní pečeť vybojovalo 12° pivo Kvasňák v kategorii kvasnicových a nefiltrovaných piv.

Stříbrnou pivní pečeť si pak odnesla také Pardubická jedenáctka, v minulosti známá pod názvem Vilém. V současné době nabízí Pardubický pivovar devět druhů piv pod značkou Pernštejn, speciální 19° pivo Porter, 14° pivo Taxis a Ozzákovo pivo Ozzobír.

O výrazném úspěchu jsme si popovídali s ředitelem společnosti Pardubický pivovar Janem Kvasničkou:

Jak byste zhodnotil nedávný úspěch Pardubického pivovaru na 21. ročníku Slavností piva?
Vítězství na prestižní degustační soutěži v Táboře, kde bylo přihlášeno více než 100 pivovarů, považuji za obrovský úspěch. Je to jednoznačné ocenění práce všech lidí v pivovaru a zároveň to ukazuje našim zákazníkům, že stále vaříme kvalitní a dobré pivo.

Co by tento úspěch mohl pro pivovar do budoucna znamenat?
Takováto ocenění nás utvrzují, že jdeme správným směrem. V poslední době jsme se zaměřili především na kvalitu piva a zároveň jsme rozšířili sortiment o 14°speciální pivo Pardubický TAXIS. A výsledky se skutečně dostavují.

Do kolika zemí (a světadílů) vyváží Pardubický pivovar svá piva?
Přestože se soustředíme na regionální trh, snažíme se exportovat pivo Pernštejn především na Slovensko, ale také do Německa, Itálie, Finska, Švédska a Ukrajinu. Dále pak máme úspěch s vývozem do Kanady. Nebylo by dobré ztratit kontakt s ostatními trhy. Jsme rádi, že můžeme naše pivo porovnávat a sledovat i v jiném prostředí.

Jak velký zájem je o Ozzákovo pivo? U nás i ve světě?
Zájem o pivo Ozzobír je u nás v podstatě stálý. Ona samotná značka Ozzobír je trochu samorost a žije si svým vlastním životem. Zpravidla je o pivo větší zájem, jakmile se v televizi objeví seriál Comeback. V zahraničí tuto značku piva nenabízíme.

Proč se pardubické pivo nestáčí do plechovek? Respektive, nepočítáte s tím do budoucna?
S výrobou plechovkového piva jsme nikdy nepočítali. Zařízení na stáčení piva do plechovek je nákladné a z ekonomického hlediska pro nás neefektivní. Proč tedy s tím začínat? Nakonec i udržet kvalitu piva je v tomto případě náročné. Myslím, že každý, kdo ochutná pivo stejné značky z lahve a plechovky, mi dá za pravdu.

Jaké akce pro veřejnost nabídne pivovar letos ve svém areálu?
V rámci 140. výročí Pardubického pivovaru a 120. výročí piva Porter chystáme pro veřejnost hned několik akcí. Kromě kulturních akcí nás však v letošním roce čeká jedna velká změna, která se týká inovace značky Pernštejn. Tuto změnu budou moci naši zákazníci zaznamenat již v měsíci dubnu. V loňském roce jsme v areálu pivovaru započali tradici Selských trhů a rádi bychom v tom pokračovali i nadále. Jarní Selské trhy začnou 19. března. Dále plánujeme jako již tradičně akci spojenou s čarodějnicemi, letos jsme akci nazvali Čarodějnický slet, který se uskuteční 22. dubna. Nakonec budeme pořádat i Pivní slavnosti, na které se osobně velice těším. Ty máme v programu koncem srpna. Věřím, že se v tomto roce mají lidé na co těšit a doufám, že se nám podaří přesvědčit konzumenty, že tu mají kvalitní a dobrý produkt.