Výrobní program Kovolisu v místní části Hedvikov je orientovaný z velké části na automobilový průmysl. „Firma se zabývá tlakovým litím hliníku, podstatná část produkce směřuje na export,“ vysvětluje Novotný. V Kovolisu nyní pracuje asi pět stovek zaměstnanců. „Menší část z nich je zaměstnaná také v Ronově nad Doubravou, kde se provádí další obrábění hliníkových odlitků,“ dodává místostarosta. Hedvikovští plánují v budoucnu výstavbu další výrobní haly v horní části průmyslového areálu, kde by tak vznikly další pracovní příležitosti.

Na okraji města nedaleko místní části Závratec působí v průmyslové zóně firma Dako. I tato společnost zaměstnává okolo pěti stovek zaměstnanců. V jejím výrobním programu dominuje výroba hydrauliky pro kolejová vozidla. I tato firma vyváží podstatnou část své produkce, určené pro montáž do vlaků a tramvají. V průmyslové zóně sídlí také další dvě významné společnosti, obě se zahraniční účastí. Firmy Povrchové úpravy Třemošnice a Electropoli – Galvia za zabývají povrchovou úpravou kovů a dohromady zaměstnávají asi tři stovky lidí. Průmyslová výroba přináší do Třemošnice kromě prosperity stále se zvyšující dopravní zátěž.

„Do průmyslové zóny musejí dosud všechna auta přijíždět přes město. Situace už byla neúnosná a vyžadovala řešení. Proto jsme se nakonec rozhodli vybudovat pod vápenkou v Závratci úplně novou přístupovou silnici. Její stavbu v těchto dnech dokončujeme. Do provozu bude komunikace za desítky milionů korun uvedena s předstihem,“ dodává místostarosta. Třemošnickým se po její dostavbě značně uleví. „Po dokončení komunikace, ke kterému pomohly zdejší firmy milionovými částkami, zmizí z centra města denně až čtyři desítky těžkých nákladních vozů,“ uzavírá Novotný.