„Je to nesmysl. Žádné bankomaty u nás na podobném principu nepracují,“ uvedla mluvčí finančního ústavu Petra Kopecká. „Uživatel dosáhne po opakovaném zadání chybného PIN kódu, kterým je i zadání čísla pozpátku, jen standardního zablokování své karty. Policie vyrozuměna nebude,“ vysvětluje Kopecká. Podle mluvčí nemůže mít autor falešného mailu z takového matení klientů žádný prospěch. „Motivace autorů podobných zpráv je stále nejasná. V poslední době nejde ale o jediný případ,“ dodává Kopecká.

S něčím podobným se před časem setkali i klienti České spořitelny. Těm přicházely falešné zprávy dokonce jako SMS zprávy na jejich mobilní telefony. „Snad jde o nějakou formu podivné recese, pro kterou ale nemám velké pochopení. Nevyžádané a matoucí zprávy se množí. Snad se chce někdo takovým způsobem zviditelnit a má radost, když se mu podaří dezinformace rozšířit k co největší skupině uživatelů,“ komentuje podivné žerty třemošnický počítačový specialista Karel Tonner.

Daleko nebezpečnější mohou být maily, odkazující nic netušící klienty na falešné webové stránky známých finančních ústavů. Text většinou upozorňuje na nezbytnost aktualizace některých klientových údajů. Za tím účelem vyzývá k zadání PIN do kódu do nejrůznějších formulářů na stránce. Neopatrný zákazník se tak po sdělení přísně důvěrných informací může dočkat nemilého překvapení v podobě vykradeného účtu. Provozovatelé podvodných webových stránek sídlí přitom většinou v zahraničí a jejich stíhání je proto velmi obtížné.

S pokusem o okradení se před nedávnem setkali také někteří z klientů City Bank. Finanční ústavy se snaží zákazníky uchránit před podvodnými triky i před neopatrným zacházením s bankomaty. Mluvčí HVB Bank odkazuje zákazníky na dokument „Desatero správného chování u bankomatu“, který je dostupný také na internetu. Dokument připomíná klientům nejdůležitější zásady které se při manipulaci s platební kartou určitě vyplatí dodržovat.