Nic nového pod sluncem: na nabídkách operátorů nejvíce vydělají noví zákazníci, tedy ti, jež firmy ještě nemají podchycené smlouvou z dřívějška, proto se předhánějí v lákadlech pro ně.A ještě dalšího zvýhodnění se dočkají ti, kdo využijí namísto smlouvy v prodejně objednávky on-line: při tomto způsobu objednání nebo při přechodu od jiného operátora například společnost OŖ nabízí tarify zvýhodněné o třicet procent, a to po celou dobu závazku – dosažená měsíční úspora činí desítek či stovek korun u nejnižších tarifů, ale třeba také 1200 korun u nejdražších, což už je znát.

Lákavá nabídka

U T-Mobilu mohou fyzické osoby, které si během prosince aktivují hlasový tarif nebo na něj přejdou z karty Twist, využít víkendové a vánoční volání zdarma, ovšem jen v rámci sítě T-Mobile.

Firemním zákazníkům, kteří si v prosinci aktivují tarif „Podnikatel“ s paušálem nebo na něj přejdou z karty Twist, nabízí T-Mobile navíc 200 korun kreditu na volání do všech sítí i na SMS, MMS a další služby.

U OŖ mohou drobní podnikatelé využít vánoční nabídky na volání až 24 měsíců do sítě tohoto operátora zdarma u tarifu „Business Max“, pokud si jej pořídí do konce roku – 12 nebo 24měsíční volání do mobilní i pevné sítě operátora zdarma.

Je členěno podle jednotlivých variant tarifu a kombinuje se s volnými minutami. Pokud by si však zákazník poté tarif změnil, o výhodu volání zdarma přichází.

Při pořízení nové O2 karty s tarifem „OŖ NA!PIŠTE“ nebo „OŖ NA!HLAS“ do konce letošního roku získá zákazník s každým prvním dobitím v kalendářním měsíci na minimální částku 300 korun 50 procent kreditu navíc, a za stejných podmínek i ve druhém a třetím kalendář­
ním měsíci.

Vánoční zvýhodnění nabízí i U:fon. U tarifu „Za 400 Duo“ (mobilní volání a internet) dostanou noví zákazníci poloviční slevu na paušál – měsíčně tak budou platit místo 400 jen 200 korun a to trvale po celou dobu smlouvy.

Jen malé rozdíly

Obecně se už dnes nabídky operátorů ve finančním vyjádření mezi sebou až tak moc neliší, jde spíše o strukturu nabízených služeb (více hovorů či zpráv? a co třeba internet nebo nějaká kombinace?). Při rozhodování o volbě operátora proto stojí za to vzít do úvahy, kolik známých a přátel, jimž často a hodně voláte, využívá služeb příslušných firem.

Je-li například většina z nich u T-Mobile, má asi smysl přidat se k nim – volání ve vlastní síti totiž operátoři zvýhodňují a komunikace vychází levněji.

Pozor ovšem na stinnou stránku akčních nabídek: po uplynutí lhůty pro využití zvýhodněných tarifů se ceny za příslušné služby vracejí k běžnému standardu. Cíle bylo dosaženo, zákazník se chytil, zvykl si, a teď už ho lze „kasírovat“ naplno…

Při úvaze, zda využít některou z „akčních“ nabídek, je proto záhodno si spočítat, nakolik se služba opravdu vyplatí, než se rozhodnete pro smlouvu, z níž se už obvykle nedá vycouvat. Ovšem někdy může být i to výhodné.

Například Vodafone v rámci popularizace MMS po uplynutí čtyřměsíční lhůty, kdy jsou MMS zdarma, převádí tarifním zákazníkům balíček 77 MMS zdarma na placené: ovšem 77 MMS do všech domácích sítí bude stát jen 77 korun včetně daně z přidané hodnoty měsíčně.
Firma zároveň trvale snižuje cenu jednotlivých MMS na 4,50 korun včetně daně z přidané hodnoty, což je dobrá zpráva hlavně pro zákazníky využívající předplacených karet.

Internet i na cesty

Kromě mobilů samotných a telefonických hovorů či SMS je pro ty, kdo komunikují hodně a často, je velice výhodným prostředkem internet. Umožňuje totiž komunikaci pomocí různých systémů typu téměř zdarma (i když zdarma je také v tomto případě relativní pojem, protože je nutné počítat s náklady na internetové připojení).

Nicméně pro uživatele některého z tarifních programů obsahujících paušální připojení za fixní částku (internet za paušál lze dnes pořídit za 500–600 korun, u pomalejšího připojení s využitím akční nabídky dokonce za ještě menší sumu) to může vyjít mnohem levněji, než když provolají stovky korun na předplacenou kartu. A kromě volání či psaní vzkazů je navíc k dispozici celá pestrá nabídka internetových služeb.
Vodafone nabízí pro firemní zákazníky speciální poloviční slevu na mobilní internetové připojení, a to jak k počítači, tak přes mobilní telefon. Týká se firemních zákazníků, kteří si aktivují tarif „Připojení na stálo“. Sleva na tarif je čtyřměsíční (místo 650 korun se čtyři měsíce platí jen 325 korun) a navíc zákazník získá modem za sedm korun.

Zároveň také zákazníci získají poloviční slevu po dobu čtyř měsíců na datový tarif „Internet v mobilu“, za který zaplatí 88,50 koruny místo
177 korun. Zajímavou novinkou je pak internetové připojení pro ty, kteří naopak nechtějí platit paušální připojení, protože internet využívají jen občas. Bez jakékoli smlou〜vy nebo závazku získají plné internetové připojení a platí je třicet korun za každý kalendářní den, kde se připojí k internetu. Vyžaduje to ovšem investici 1890 korun do modemu.

Zázračné fotoalbum

„Letos jsme se rozhodli oživit službu MMS, kterou lidé doposud využívají jen zřídka. A přitom fotografie pořízené mobilem patří často k těm, o které se chceme podělit nejvíce,“ říká Lukáš Kružberský, ředitel marketingu pro nefiremní zákazníky Vodafonu.

Na vánoční trh proto firma připravila unikátní digitální rámeček Huawei, do kterého lze po vložení SIM karty přímo zasílat fotografie. Pokud jste ovšem ochotni investovat téměř tři tisíce korun do dalšího zařízení.