V roce 2012 z výrobních linek sjelo 2773 autobusů.

„Rekordní výrobu a objednávky ovlivnila zejména výrazná poptávka po vozidlech s emisní normou Euro 5. Na tomto výsledku se podílely zejména modely Crossway a Citelis," uvedla mluvčí podniku Katarina Kutlíková.

Třicet procent produkce tvořil právě autobus Crossway. Podnik vyvezl zhruba 90 procent vozidel do 30 zemí, hlavně do Francie, Itálie, Německa, Slovenska a Norska. Podnik vloni dodával autobusy také pro Vězeňskou službu ČR, Hradní stráž a desítky autobusů také různým autodopravcům.

Firma se vloni zaměřila na  zavedení nové emisní normy EURO 6. První vozidla představila loni v říjnu v Belgii. Na sklonku roku dva vozy předával českým dopravcům.

Vysokomýtský závod je největším výrobcem pro Iveco Bus, který patří koncernu Fiat Industrial. Italský koncern do něj vyčlenil výrobu, která nesouvisí s výrobou osobních automobilů. Výzkum a vývoj je řízený centrálně, ve Vysokém Mýtě pracuje významný počet konstruktérů.

Tradice firmy začala před 119 lety, kdy designér Josef Sodomka začal v Mýtě s výrobou karosérií. Od roku 1948 nesl podnik název Karosa a začal se orientovat převážně na výrobu autobusů. Vyráběl například legendární autobusy řady 706 RTO. Na Iveco Czech Republic se firma přejmenovala v roce 2006.

V podniku na sklonku roku pracovalo 2891 lidí, z toho 930 agenturních pracovníků. Asi další dvě tisícovky lidí pracují ve firmách, které Ivecu dodávají díly.

(čtk, kim)