Hurvínek byl obsazen do posledního místa.

„Myslím, že bylo v jeden den cestujících víc než za posledních pět let,“ zasmál se jeden z pasažérů historického vláčku Karel Borský ze Žamberka, který je velkým fandou železnice.

Poněkud jej zarazila cena, kterou musel za jízdu z Heřmanova Městce do Chrudimě zaplatit. „Myslel jsem, že šedesát korun je zpáteční jízdenka, ale vyvedli mne ve vlaku z omylu. Byla to cena za jednosměrnou jízdu. Prý nejsou sponzoři,“ dodal Borský.

Zážitek z poslední jízdy na trati si nenechaly ujít stovky lidí, u kolejí stáli amatérští fotografové a zhotovovali historické snímky. Ve vlaku se svezli i starostové a zastupitelé obcí a měst.

„To jsme si nemohli nechat ujít,“ řekl s úsměvem Jan Málek, starosta Bylan.

Jak se vám nápad vybudovat z trati cyklostezku líbí? Diskutujte pod článkem a hlasujte v anketě vpravo

Koleje podle jeho slov zůstanou na svém místě rok a musí být provozuschopné.

Co bude dál, o tom už se jedná. „Nápad vybudovat cyklostezku se nám líbí. Naši občané by alespoň nemuseli chodit na hřbitov do Markovic po rušné silnici, kde jim hrozí úraz,“ dodal Málek.

VŠE O ZRUŠENÍ HEŘMANOMĚSTECKÉ TRATI NAJDETE ZDE

Jeho jmenovec, místostarosta Chrudimě Roman Málek už o případném financování cyklostezky jednal.

„Otázka je, zda by České dráhy železniční úsek převedly třeba na mikroregion bezplatně. Potom by vybudování cyklostezky bylo reálné. Ani by se nemusely odstranit koleje, přikrylo by je bednění,“ vysvětluje Roman Málek.