„Rozhodl jsem se nakonec Karu prodat. V roce 2018 ji koupila jiná velká oděvní značka. Co budu dělat dál, říkal jsem si, pořád jsem měl chuť podnikat. A tak jsem v roce 2019 na popud své kolegyně založil firmu Zampi,“ vypráví Deníku Zdeněk Rinth.

V bezmála sedmdesáti letech se tak vrhl do zcela jiného oboru – Zampi totiž není nová módní značka, ale firma, která nabízí on-line služby pro domácí mazlíčky a jejich majitele, jako jsou pojištění, seznamy veterinářů, útulků či záchranných stanic. A nově také užitečnou věc v podobě kovové známky pro psy s vytištěným unikátním QR kódem.

Pavel Lukáč se pustil do aquaponie, která spojuje chov ryb s pěstováním zeleniny.
Chtěl pomoci matce, tak se vrhl do aquaponie. Teď slaví úspěchy

„Mám kočku a psa, a celkově hezký vztah ke zvířatům. Navíc je to oblast, která u nás není moc dobře pokrytá. Takže jsem se rozhodl, že zkusím něco jiného než maloobchod, jinou oblast spojenou s dynamickým světem internetu,“ přibližuje Zdeněk Rinth, proč se vrhl do zcela jiné oblasti podnikání, než které věnoval svůj předchozí dlouhý profesní život.

Přiznává, že největší radost mu nyní dělá už zmíněná psí známka, protože jde o službu, která tady zatím nebyla. A tak tady cítí, že by s ní mohli na trhu uspět a zároveň velmi pomoci všem majitelům domácích zvířat, kteří se bojí zatoulání svých domácích mazlíčků.

Známky jsou zatím zdarma

„Vím, že když se ztratí pes, tak je to velký stres a strach majitelů. A tato naše známka může pomoci díky tomu, že je na ní originální QR kód, který může každý jednoduše načíst mobilním telefonem. Tím se nálezce psa dostane na profil zvířete, který si tam majitel vytvoří podle vlastního uvážení. Obvykle tam je jméno psa, adresa, telefon, plus nějaké vlastnosti, které považuje za důležité, jako jsou například alergie,“ popisuje Zdeněk Rinth.

Známku firma Zampi nyní nabízí zdarma, protože ji chce v první fázi co nejvíce rozšířit mezi pejskaře. Později zřejmě zavede mírné zpoplatnění za doručení známky. Kdo si známku na jejich stránkách objedná a vyplní registraci s údaji o pejskovi, ten pak známku obdrží poštou. V současnosti už tuto známku nosí na krku bezmála dvacet tisíc pejsků v celé republice.

Jen krachy? Omyl. Plzeňský podnikatel na Šumavě otevřel restauraci

„Ale toto rozhodně není náš cíl. Chtěli bychom pokračovat a mít sto až dvě stě tisíc pejsků, kteří budou tuto naši užitečnou známku nosit a kterým tak může pomoci, když by se majiteli zatoulali,“ plánuje Zdeněk Rinth a závěrem upozorní na paradox, že u některých lidí vyvolává nedůvěru právě to, že je známka zdarma.

„Pro nás je to ale marketingová záležitost, že tuto známku máme a lidé se tak na našich stránkách dozví i o dalších službách, které nabízíme, jako je třeba pojištění veterinární péče s dvacetiprocentní slevou,“ dodává ještě majitel firmy Zampi.