„Město získalo na tuto stavbu evropskou dotaci ve výši přibližně 92 milionů korun, kterou bude čerpat prostřednictvím ITI Hradecko-pardubické aglomerace, zbývající náklady pokryje městský rozpočet,“ řekl primátor Jan Nadrchal.
První autobusy se přes pardubický terminál B určený pro meziměstskou autobusovou dopravu projedou v létě. Přibude tu i zeleň.
Právě kvůli čerpání dotací musí mít stavbaři hotovo v červnu.
„Stavba běží podle plánu. Práce, které budou ještě následovat, zahrnují především zhotovení výjezdu linek MHD u Lidlu, jelikož výjezd u terminálu bude vícesměrný,“ informoval náměstek primátora zodpovědný za oblast majetku a investic a také dopravu Jan Hrabal.

Budoucí terminál pro regionální autobusovou dopravu má svým vzhledem navazovat na zrekonstruované přednádraží s terminálem pro městskou hromadnou dopravu. Vizualizace terminálu B
Město původně chtělo jako součást terminálu B vybudovat i provozní budovu, v níž by mohl mít zázemí dopravní podnik nebo některé odbory magistrátu.
Představitelé radnice ale nakonec schválili variantu bez provozní budovy, aby ušetřili kolem padesáti milionů korun. Uvnitř terminálu tak vznikne jen zázemí pro řidiče. Cestující na svůj další spoj budou moci čekat v nedaleké nádražní hale.

V místě, které v létě trpí horkem, přibude i slibovaná zeleň. „Projekt od začátku počítá s mobiliářem a dalšími prvky, v okolí terminálu tak bude doplněn vodní prvek, lavičky, připravuje se výsadba a nechybí zde ani kryté stání pro kola,“ přiblížil Hrabal.
Přestupní uzel
Terminál B má řešit lepší propojení autobusové, vlakové a hromadné dopravy.
V Pardubicích se dopravní terminály začaly stavět už v roce 2016, kdy odstartovala rekonstrukce přednádraží a na místě vyrostl terminál A pro městskou hromadnou dopravu. O rok později začalo město s přípravu stavby terminálu B, který bude sloužit regionální autobusové dopravě. Pardubice mají v plánu postavit ještě terminál Jih, který má navazovat na vlakové nádraží z jižní strany.
„Skutečnost, že se oproti stávajícímu a dosluhujícímu autobusovému nádraží bude nový terminál nacházet v bezprostřední blízkosti vlakového nádraží a terminálu A, usnadní cestování a zejména přestupy všem lidem, využívajícím veřejnou dopravu,“ popsal hlavní výhodu Nadrchal.
Namísto nedaleko stávajícího autobusového nádraží, které je v dočasném užívání na soukromém pozemku, vznikne obchodní centrum a byty.
Společnost Redstone House slíbila, že umožní provoz nádraží do té doby, než se postaví nový terminál. Stávající „autobusák“ tak budou moci lidé využívat minimálně do června.

Zastávky u univerzity
Terminál B není jediným, které město buduje. Další terminál už se staví u pardubické univerzity. Tam nové přístřešky nahradí nedostačující zastávky, které slouží vozům městské hromadné dopravy i meziměstským a dálkovým autobusům, které v Hradecké ulici cestujícím zastavují. Za terminál Univerzita město zaplatí zhruba 27 milionů korun.
V Pardubicích se dopravní terminály začaly stavět už v roce 2016, kdy odstartovala rekonstrukce přednádraží a na místě vyrostl terminál A pro městskou hromadnou dopravu. O rok později začalo město s přípravu stavby terminálu B, který bude sloužit regionální autobusové dopravě. Pardubice mají v plánu postavit ještě terminál Jih, který má navazovat na vlakové nádraží z jižní strany.