„Mezi stojícími sanitami, za kterými se už vytvořila kolona vozidel, se nám náhle zjevil jezdec na motocyklu,“ popsal moment překvapení mluvčí Zdravotnické záchranné služby Pardubického kraje Aleš Malý.

Dvě ženy se při nehodě lehce zranily. „Takže v rámci možností vše dobře dopadlo. Co ale považujeme za důležité říci, je, aby řidiči při nehodách nebránili záchranářům v práci a dbali jejich pokynů. Bezohlednost některých řidičů v průběhu akce často zaskočí i ty nejotrlejší záchranáře,“ dodal Aleš Malý.

Potíže ale záchranáři zažívají už cestou k zásahům. Nejvíc řidičského umu musí za volantem předvádět hasiči. Jejich auta jsou totiž podstatně větší než sanitky a policejní vozy, a cisterna plná vody do jízdních vlastností také výrazně promlouvá.

Ne vždy se také čeští řidiči popasují s vytvořením uličky pro záchranáře. Na dvouproudých silnicích se ulička vytváří uprostřed, ve více pruzích už ale řidiči tápou. Ministerstvo dopravy teď navíc uvažuje, že předpis pozmění tak, aby odpovídal normám v Německu či Rakousku. Zákon českým řidičům ukládá vytvářet uličku na tří a víceproudé komunikaci mezi pravým pruhem vozovky a těmi ostatními.

„V Německu a Rakousku v případě dvouproudé dálnice nebo silnice je nezbytné vytvořit záchranný pruh uprostřed, v případě tří a víceproudých silnic vlevo. Tedy mezi levým pruhem a zbylými pruhy vpravo,“ upozorňuje Ústřední automotoklub České republiky.