Plán prací
I. etapa - 10. 7. až 11. 9. – rekonstrukce poloviny mostu ve směru od nádraží na sídliště Dubina

II. etapa - 11. 9. až 15. 11. – zbývající polovina mostu společně s chodníkem a cyklostezkou

Provoz po dobu oprav budou řídit semafory, případně i pověření pracovníci. Počítá se také s úpravou intervalů některých semaforů ve městě.

Zavřeli nám Paramo, zavřeli nám Nemošice, zavřeli nám rychlodráhu. Notovat si při tom ale řidiči v Pardubicích asi příliš nebudou.

Pardubickou Hlaváčovu ulici neboli „rychlodráhu" čeká za dva týdny přiškrcení. Důvodem je oprava mostu přetínající třídu 17. listopadu. Do něj totiž zatéká.

Do mostu teče

„Důvodem opravy je špatný stav hydroizolace. Do mostu teče, a to samozřejmě není dobré," vysvětluje Bohumil Salaba z Oddělení silničního hospodářství Pardubického kraje.

Rychlodráha se neuzavře celá. Dělníci budou rekonstruovat most na dvě etapy. Nejdříve přijde na řadu směr od nádraží k sídlišti Dubina, druhá etapa pak půjde v opačném směru. Rekonstrukce se bude týkat i chodníkové části.

Čtyři měsíce

Rychlodráha tak bude po dobu čtyř měsíců v tomto místě obousměrně průjezdná, ale pouze jedním pruhem. Provoz budou řídit kyvadlově semafory.

„Na mostě se musí udělat nová hydroizolace, zesílí se konstrukce mostovky a osadí nové příslušenství, tedy zádržné systémy. A samozřejmě jsou v něm uloženy také všechny inženýrské sítě, které si dovedete představit. I tady se v případě nutnosti plánují výměny," popisuje plánované práce Bohumil Salaba.

Ne kamionům?

V kombinaci s rekonstrukcí křižovatky U Trojice to pro řidiče nebude dobrá zpráva. Rychlodráha představuje přímou spojnici západní a východní strany města.

Pardubice po dobu rekonstrukce nechtěly do města pustit kamiony. „Za město jsme měli jeden požadavek k tomuto řízení a sice, aby po dobu rekonstrukce nejezdila do Pardubic nákladní doprava, která většinou míří do Černé za Bory," sdělil vedoucí odboru dopravy pardubického magistrátu Vladimír Bakajsa.

Jenže na město bez kamionů asi nedojde. „Jestliže v tuto chvíli neexistují městské obchvaty, není tento požadavek realizovatelný," oponuje Bohumil Salaba.