Až 20 procent z této částky si ještě vyžádají například projekty. Vyplývá to z koncepce cykloturistiky Pardubického kraje.

„Zřejmě se už naše společnost blíží vyspělému evropskému standardu a kromě základních potřeb se začíná výrazně zabývat komfortem, jako je zdravý životní styl, aktivní dovolená a bezpečnost," uvedl krajský radní René Živný.

Například Moravská Třebová na Svitavsku by ráda vybudovala cyklostezky, které povedou do všech okolních vesnic, odkud lidé jezdí do města do školy a do práce.

„Za třešničku na dortu pak považujeme vybudování komplexního rekreačního areálu Pastviska u města, kde plánujeme singltreky, sjezdové tratě, lanové centrum a další," uvedl místostarosta Pavel Brettschneider.

Téměř polovina plánovaných stezek by měla být vhodná také pro in-line bruslení, bude mít tedy jemný a hladký povrch. „Stezky, které spojují obce, jsou nejefektivnější veřejnou investicí. V sezoně a často i mimo ni je lidé využívají po celý den," uvedla Renata Šedová z firmy OHGS, která se na koncepci podílela.

Kromě cyklostezek plánují města také výstavbu devíti areálů s terénními stezkami pro cyklisty. Největší z nich by mohl vzniknout Orlickoústecku s desítkami kilometrů terénních stezek se třemi stupni náročnosti.

Stezky se mají budovat 
z přírodního materiálu, zaválcovaného štěrkopísku, místy i kamene nebo dřeva. Vypracovaná už je dokonce i studie. Na budování všech typů nových cyklostezek by se finančně měly podílet obce a města, Pardubický kraj, který na přípravu plánuje zřídit grant, v úvahu připadají i jiné dotace. Například orlicko-třebovský bike resort by mohl získat potřebné peníze z programu česko-polské spolupráce.